Хората, които често четат пресата в интернет, са по-склонни да пазаруват онлайн, отколкото останалите потребители на мрежата, показва изследване на института MORI Research в Минеаполис, публикувано от асоциацията на американските вестници Newspaper Association of America.
В проучването се казва, че 82 на сто от хората, които посещават всекидневно интернет страниците на американската преса, пазаруват най-различни продукти от мрежата. Докато при тези, които не четат толкова често онлайн медиите, процентът пада до 55.
Като цяло постоянните читатели са по-млади от останалите, като 40 на сто от тях са във възрастовата граница 18 – 34 години. Освен това те използват и доста по-дълго време интернет. Изследването показва, че тези читатели са по-образовани и печелят повече от другите потребители на мрежата: около 73 200 долара годишно за първите спрямо 65 900 долара.
Проучването, проведено сред читатели на големите американски всекидневници, показва също, че 76 на сто от най-запалените читатели посещават интернет страници за онлайн търгове, а 78% правят справки в мрежата за работното време на магазините.
Изследването на MORI е проведено в мрежата сред 9 576 читатели и по телефона измежду 1 501 интернет потребители.