Lenovo Group обяви загуба над очакванията за четвъртото тримесечие и спад от 84,5% в нетната печалба за финансовата 2005/2006 г.
Най-големият китайски производител на персонални компютри, който миналата година закупи PC дейността на IBM за 1,25 млрд. долара, губи пазарен дял, като от отслабването на пазарните му позиции печелят щатските му конкуренти Dell и Hewlett-Packard.
Нетната загуба за четвъртото тримесечие възлиза на 902,76 млн. хонконгски долара (115,7 млн. щатски долара) спрямо печалба от 166 млн. хонконгски долара година по-рано. Пазарът очакваше загуба в размер на 486 млн. хонконгски долара.
Нетната печалба за цялата финансова година възлиза на 173,24 млн. хонконгски долара (22,2 млн. щатски) спрямо 1,12 млрд. хонконгски долара за 2004/2005.
Средните очаквания на анализаторите бяха за спад на печалбата за годината до 983 млн. хонконгски долара.