Продажбите на нови коли в Западна Европа са се понижили със 7,3% през април до малко под 1,27 млн., показват данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители.
Това е първото понижение от началото на годината и от асоциацията го отдават на факта, че уикендът около Великден, който през 2005 г. в повечето европейски страни се падаше през март, тази година бе в средата на април, с което продажните дни са намалели с два дни и дори с три в Германия, Испания, Финландия, Дания и Швеция.
Въпреки понижението около Великден продажбите в Западна Европа отчитат ръст от 0,6% за първите четири месеца на годината.
Основните пет пазара в региона регистрират спад в продажбите през април: -10,5% за Испания, -9,5 % за Обединеното кралство, -8,9 % за Германия, -6,7 % за Франция и -6,3 % за Италия. Повишение се отбелязва в пет страни, най-голямото от които е в Белгия (+6,5 %).
При автомобилостроителите единствено Fiat и азиатските конструктори (с изключение на Nissan) отчитат по-високи продажби. Повишението при Fiat е с 12% до 97 420 коли.
Понижение в продажбите отчитат DaimlerChrysler - с 9,7% до 76 501 броя, BMW - с 9,9% до 62 252, а на VW Group са паднали с 3,1% до 255 953. Продажбите на френските производители PSA Peugeot Citroën и Renault Group са намалели съответно с 9,1% до 167 577 броя и 12,9% до 125 421.