Intel обяви намерението си да инвестира 1 млрд. долара през следващите 5 години с цел промотирането на интернет и компютърното обучение в развиващите се страни. Инициативата се разглежда от наблюдатели като пореден начин за навлизане на нови пазари.
Програмата, която Intel е нарекла "World Ahead", цели да осигури високоскоростен интернет достъп на 1 млрд. човека, които в момента не могат да се възползват от преимуществата на мрежата. За целта ще бъдат обучени 10 млн. учители, които ще могат да използват технологията в образованието.
Програмата включва растящите усилия на Intel да промотира евтини PC-та, за които се очаква да се намерят купувачи в училищата и селата на развиващите се страни, където повечето хора не могат да си позволят да закупят собствен компютър.
Чрез инициативата Intel се стреми и да популяризира новата безжична технология наречена WiMax. WiMax също се счита за най-доброто решение за най-бедните региони.
Intel, производител на микропроцесорите в повечето компютри в света, страда от по-слаб растеж в компютърната си дейност и от пренасищане на иначе стабилните пазари в САЩ, Европа и Япония.