fallback

Азия – новият двигател за световното потребление на вино

Нито една от страните на азиатския континент за момента не фигурира в подреждането на десетте най-големи потребителки на вино в света

13:27 | 04.04.06 г.

Потреблението на вино в Азия силно ще се увеличи през следващите 10 години, прогнозират от Vinexpo, френската компания, организираща в Бордо най-големия винен салон във Франция.

До 2010 г. виненото потребление от азиатците ще се увеличи с 46%, уточняват от Vinexpo. В сравнение със световен растеж от 10% за същия период, този регион се превръща в най-големия „виновник“ за подема на винения сектор, особено в момент когато традиционните страни, известни с високо потребление на вино, губят от славата си.

Така например французите вече консумират с една трета по-малко вино в сравнение с преди 20 години – от средно 100 литра на човек през 1984 г. до по-малко от 70 през 2004 г., уточняват от Vinexpo.

През 2004 г. в Азия са изпити 6,7 млн. хектолитра вино, на стойност 4,8 млрд. долара. Това обаче все още представлява слаба пропорция в сравнение със световната консумация, възлизаща на 225,6 млн. хектолитра, или 102 млрд. долара.

Нито една от страните на азиатския континент за момента не фигурира в подреждането на десетте най-големи потребителки на вино в света, според класацията на британския изследователски кабинет ISWR/DGR.

Франция остава начело на класацията с 29 млн. хектолитра, но предстои да бъде изместена до 2008 г. от САЩ, уточняват от кабинета.

В най-големия потребител в Азия – Япония, са изпити едва 2,4 литра вино на човек през 2003 г., или 3% от това, което консумира един французин. Хонконг е вторият потребител в Азия, следван от Сингапур.

Но ситуацията е на път да бъде коренно променена – Азия ще се превърне в новия двигател в консумацията на вино, категорични са от Vinexpo.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:50 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още