Продажбите на нови автомобили в Западна Европа са нараснали с 2,3% на годишна база до 1,027 млн. броя през февруари, показват данните на германската асоциация на автомобилния сектор VDA. Ръстът се дължи основно на повишеното търсене във Франция и Италия.
Покачването за първите два месеца на годината е от 2,7 на сто до общо 2,24 млн. коли.
Търсенето на нови автомобили в Германия, Великобритания и Испания остава сравнително слабо, добавят от асоциацията.
През февруари най-динамични са били продажбите в Италия, където са реализирани с 6% повече автомобили спрямо същия месец на предходната година до 209 500 броя. Увеличението се обяснява с въведените нови модели на пазара и подобрението на потребителското доверие.
Във Франция са нараснали пазарните дялове на чуждестранните производители, а общият пазар се е увеличил с 0,6 на сто до 160 500 автомобили.