fallback

С над 30% са скочили продажбите на компютри в Азия в края на 2005 г.

Китайският производител Lenovo е лидер на пазара с 18,7% дял от продажбите за 2005 г.

17:12 | 16.02.06 г.
Автор - снимка
Създател

Продажбите на компютри в Азия, без Япония, са се увеличили с 32,6% през последните три месеца на миналата година. Според изследователския кабинет Gartner 11,6 млн. компютри са били продадени в Азия през четвъртото тримесечие.

Повишението, което се дължи на силното търсене от страна на Индия и Китай, е допринесло за ръст от 26,2 на сто за цялата 2005 г. спрямо предходната до 41,8 млн. броя.

„Това беше изключителна година за персоналните компютри, с отбелязване на процентен ръст, недостиган от 2000 г. насам“, посочват от кабинета. Китайският производител Lenovo е лидер на пазара с 18,7% дял от продажбите за годината спрямо 18,3 на сто през 2004 г.

Hewlett-Packard се нарежда на второ място, като пазарният му дял е от 10,6 на сто (9,7% за 2004 г.), а Dell е на трета позиция със 7,4% дял от продажбите.

Dell е най-голямата компания в сектора в световен мащаб, следвана съответно от HP и Lenovo.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:13 | 16.02.06 г.
fallback
Още от Свят виж още