General Motors, световен лидер в областта на автомобилите, премина през 2005 г. границата от 9 млн. продадени коли в световен мащаб, което се случва за първи път от 1978 г. Повишението се дължи основно на покачване с 20% на продажбите в Тихоокеанска Азия.
Точният брой на продажбите е 9,17 млн. броя, или с 2% повече от 2004 г., когато GM продаде 8,99 млн., уточнява американският автомобилостроител.
General Motors, който изпитва затруднения на пазара в Северна Америка заради сериозната конкуренция на азиатските производители, вече продава почти толкова коли извън САЩ, колкото на местния пазар.
GM обяви миналата седмица понижение от 4% в обема на продажбите си през 2005 г. в САЩ (до около 4,7 млн. броя) и дължи покачването с 2% на общите си продажби основно на растежа в Азия. През 2005 г. компанията е станала световен лидер на китайския пазар по реализирани продажби (+29% на годишна база).