Немската верига хипермаркети Metro обяви покачване от 4,2% на продажбите си за 2005 г. до 55,7 млрд. евро. Цифрата отговаря на ревизираните в низходяща посока очаквания, като силните продажби в чужбина са компенсирали по-слабото потребление в Германия.
Немският лидер в сектора не включва в резултата си филиала си от типа „направи си сам“ Praktiker, който вече е листван на борсата. Продажбите на Metro в Германия са се понижили с 2,2%, докато тези в чужбина, генериращи над половината от оборота, са се увеличили с 10,5%.
През ноември Metro понижи прогнозата си за годишен ръст на продажбите с 4%, срещу първоначалните 5-6%.
Metro присъства в България от 18 март 1999 година, когато отварят врати първите магазини на веригата в София и Пловдив. Днес в най-големите градове на страната – София, Пловдив, Русе, Варна, Стара Загора и Бургас – успешно работят седем магазина, според данните от официалния сайт на компанията.