Най-големият китайски производител на персонални компютри - Lenovo Group Ltd., отчете днес ръст от 22% в печалбата си за тримесечието юли-септември, но разочарова инвеститорите, които очакваха значително по-голям растеж. От компанията отчетоха печалба в размер на 354 млн. хонконгски долара (45 млн. щатски долара) при реализирани приходи в размер на 28.5 млрд. хонконгски долара (3.6 млрд. щатски долара).
След оповестяването на данните акциите на Lenovo се понижиха с 5.3% по време на търговията си на борсата в Хонконг.
През миналия месец президентът на групата, която закупи през май компютърното подразделение на IBM, заяви, че компанията му е като „костенурка, която бавно, но сигурно напредва в калта“.
След като купи подразделението на IBM за 1,75 млрд. долара, Lenovo трябва да продължи да работи за налагане на марката си и да се стреми да остане конкурентноспособна на пазара, обясни Янг по време на икономически форум в Токио.
Китайската компания Lenovo, която е третият по големина производител на персонални компютри в света, смята да увеличи до 35% пазарния си дял в Китай до края на годината.
Lenovo, който е и най-големият продавач на персонални компютри в Китай, контролираше към края на юни 32% от местния пазар, който е втори по големина в света. Компанията възнамерява да се конкурира с Dell и Hewlett-Packard в открадването на пазарен дял от по-малките играчи в страната.
Според проучване Dell е бил номер четири в Китай в края на 2004 г. с пазарен дял от 7.45%, а HP е разполагал с 5.1%.