Китайската компания Lenovo, която закупи през май компютърното подразделение на IBM, е като „костенурка, която бавно, но сигурно напредва в калта“, каза в понеделник президентът на групата Янг Юанкинг, цитиран от АФП.
След като купи подразделението на IBM за 1,75 млрд. долара, Lenovo трябва да продължи да работи за налагане на марката си и да се стреми да остане конкурентноспособна на пазара, обясни Янг по време на икономически форум в Токио.
„Положението ни е подобно на състезанието между костенурката и заека. Ако те тичат заедно по една и съща улица, надпреварата ще спечели заекът. Но ако се състезават при неблагоприятни условия, придвижвайки се напред в калта например, много е вероятно първа на финала да е костенурката“, образно разясни шефът на китайската компания.
„Все още имаме нужда да сме като костенурката, за да се научим как да оцеляваме и как да печелим – както на местно, така и на международно равнище“, добави Янг Юанкинг.
Lenovo има намерение да премести световната си централа в Ню Йорк, а също и да премахне традиционната представа за китайските продукти. „Когато се говори за китайски марки, обикновено хората мислят за евтини и некачествени продукти. Искаме подобни асоциации да не се отнасят за нас“, каза Янг Юанкинг.