fallback

Над седем пъти скочи печалбата на Google за тримесечието

Без да се отчитат еднократните разходи на компанията, печалбата е възлязла на 1.51 долара на акция

10:16 | 21.10.05 г.
Автор - снимка
Създател

Печалбата на интернет-компанията Google е нараснала за изминалото тримесечие над седем пъти до 381.2 млн. долара, или 1.32 долара на акция, от 52 млн. долара, или 19 цента на акция за третото тримесечие на миналата година.

Без да се отчитат еднократните разходи на компанията, печалбата е възлязла на 1.51 долара на акция, което се оказа над средните очаквания на анализаторите за печалба от 1.36 долара на акция. Най-високите прогнози на анализаторите бяха за печалба от 1.46 долара на акция.

Приходите са нараснали до 1.58 млрд. долара за изминалото тримесечие, което е повишение с близо 98% в сравнение със същото тримесечие на миналата година, когато те са възлезли на 805.9 млн. долара.

Изпълнителният директор на компанията Ерик Шмит заяви, че резултатите за тримесечието са надминали дори собствените им очаквания благодарение на силното представяне на бизнеса й.

Резултатите на компанията са най-високите за тримесечие в седемгодишната й история, въпреки по-слабия сезон за сектора поради факта, че потребителите традиционно прекарват по-малко време в интернет през летния сезон.

След изнасянето на резултатите акциите на компанията се повишиха с близо 11%, или 32.55 долара за брой до ниво от 335.75 долара за акция, което бе и нов исторически максимум в историята на компанията.

От ръководството предупредиха, че за компанията най-вероятно ще става все по-трудно да поддържа текущия темп на растеж. Това ще се компенсира в известна степен с пускането на нови продукти и навлизането на нови пазари, коментираха още ръководните кадри.

Без да се отчитат комисионните за реклама, плащани на субконтракторите, приходите на компанията са нараснали с 18% спрямо предходното второ тримесечие. Това се оказа значително над средните очаквания на анализаторите за ръст от 10%.

Основният източник на печалба за компанията все още е търсачката й, която е обработила около 45% от заявленията за търсене в САЩ през септември, на фона на 23% от страна на конкурента Yahoo и 12% от търсачката на Microsoft.

Сред основните проблеми, които стоят пред компанията, е загубата на позиции на най-бързо развиващия се в света интернет пазар - китайския. Проучване на китайска социологическа агенция показа, че Google губи пазарните си позиции в страната от най-големия си конкурент на местния пазар – Baidu.com.

Според изследването към края на август пазарният дял на Baidu.com е бил 52% от 10,8 на сто, а американският интернет гигант е запазил дела си от 33%. За сметка на това интернет пазарът в страната постоянно се разширява, достигайки 103 млн. потребители през юни.

Акциите на интернет търсачката Google дебютираха на борсата в края на август 2004 година, като в първия си ден на търговия книжата на компанията бързо се покачиха до над 100 долара за брой спрямо 85 долара при отварянето и затвориха на ниво от 100,34 долара за брой. Покачването по позицията от листването на компанията до вчера е от над 200%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:56 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още