Apple, чиито продажби на PC-та в САЩ са се увеличили с 45%, вече може да се изправи срещу най-големите си конкуренти като Dell.
"Може да се каже, че силните продажби отчасти се дължат на Apple", коментират от IDC, като имат предвид, че продажбите на Dell в САЩ са се увеличили с 12,2% за същия период, а тези на Gateway - с 35%.
За първи път от седем години покачването на продажбите на Dell е почти равно на покачването на световните продажби в сектора, а не значително по-голямо. Това най-вероятно означава, че компанията иска да се съсредоточи в подобряването на печалбата си за сметка на пазарния дял.
Пазарният дял на Apple в САЩ се е увеличил с един процентен пункт на годишна база до 4,2%, според Gartner, и до 4,3%, според IDC.
Dell запазва лидерската си позиция с 18% пазарен дял в световен мащаб. Hewlett-Packard отново е втори с 16%, следван от Lenovo (7,7%), Acer (4,7%) и Fujitsu/Fujitsu Siemens (3,8%).