След успеха на iPod и на онлайн музикалния магазин iTunes Music Store шефът на Apple Стийв Джобс отново възвърна статута си на своеобразен гуру в IT света, коментира „Фигаро“.
По време на снощното представяне на компанията в Лондон Джобс разкри подробности около последната иновация на групата – онлайн магазинът ITunes Video, предназначен за продажба на игрални филми и телевизионни сериали.
Достъпен в около 20-те страни, в които дейност има и iTunes, новият магазин първоначално ще предлага на любителите на седмото изкуство каталог с късометражни филми на Disney и на телевизионния канал ABC (част от Disney Corporation), а също и музикални видеоклипове. Продажбата на игрални филми ще започне известно време след отварянето на магазина, след като бъдат подписани съответните договори с киностудията.
Компанията обяви, че цените на видеоматериалите ще варират според вида им, като засега се знае само, че клиповете ще се продават срещу около 2,5 евро.
Първоначално форматът на продуктите ще е Mpeg4, който позволява възпроизвеждането на образ с качество, идентично с това на DVD, обясни Стийв Джобс.
Освен голямата новина за новия магазин, Apple привлече медийното внимание снощи и с представянето на нов модел iPod. Оцветен в черно или бяло, плейърът е снабден и с видеофункции, които феновете на продукта чакат отдавна. Стийв Джобс обяви и пускането на пазара на нов iMac.