fallback

Спад на печалбата на Heineken за шестмесечието

11:38 | 07.09.05 г.

Heineken, четвъртата по големина пивоварна компания в света, обяви спад от 8,2% на нетната си печалба за шестмесечието. Въпреки негативния резултат компанията запазва очакванията си за покачване с около 5% на резултата за цялата година.

За шестте месеца холандската група е реализирала нетна печалба от 345 млн. евро, докато продажбите са се увеличили с 3,3%. Очакванията на анализаторите бяха за печалба между 327 и 361 млн. евро.

Heineken все още се контролира от фамилията, основала компанията в Амстердам през 1864 г.

Heineken е международна марка, която се продава в 170 страни и е с най-голям обем продажби в Европа. Тя присъства и на пазара в САЩ, Азия, Латинска Америка, Нова Зеландия и Австралия.

Сред топ брандовете на компанията е и Amstel, която от април 2001 г. се произвежда и в България. Сред 120-те топ марки бири под шапката на компанията са също Cruzcampo, Zywiec, Birra Moretti, Murphy’s и Star.

В България през 1994 г. Heineken, съвместно с Coca-Cola HBC, купува 80% от пивоварна Загорка. През юли Загорка АД е лидер на бирения пазар с реализирани продажби в размер на 191 956 хектолитра, което й отрежда пазарен дял от 32.29%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:20 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още