fallback

Google губи пазарен дял в Китай

Изследване показва, че Baidu.com е увеличил пазарния си дял от 10,8 на сто на 52%

12:31 | 31.08.05 г.

Интернет кафе в Шанхай. Снимка: AП

Проучване на китайска социологическа агенция показа, че Google губи пазарните си позиции в страната от най-големия си конкурент – Baidu.com, съобщава AП.

Според изследването Baidu.com е увеличил пазарния си дял от 10,8 на сто на 52%, докато американският интернет гигант е запазил дела си от 33%. За сметка на това интернет пазарът в страната постоянно се разширява, за да достигне до 103 млн. потребители през юни.

Baidu и Google имат пазарен дял от около 80 на сто в Пекин и Шанхай и около 75 на сто в Гуангзу. В тези три града се намира най-големият брой интернет потребители в страната.

Baidu държи 43,9% от пазарния дял в Шанхай в сравнение с 38,2% на Google. В Гуангзу пазарният дял е съответно 28,7 на сто за Google и 48 за Baidu.

Междувременно американският интернет гигант Yahoo държи едва 3,7 на сто от общия пазарен дял, докато китайските Sohu.com и Sina.com се задоволяват с 4,6 и 4 на сто.

В началото на месеца Baidu.com листва акциите си на Nasdaq, като IPO-то на компанията направи невероятен дебют. Само в първия ден книжата на най-популярната китайска интернет компания поскъпнаха с 354% до 122,54 долара. Вчера те приключиха на ниво от 81 долара за брой, а тези на Google - на 287,27 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:12 | 31.08.05 г.
fallback
Още от Свят виж още