Датският пивовар Carlsberg обяви чиста печалба от 718 млн. датски крони (96,5 млн. евро) за второто тримесечие на 2005 г., което е почти три пъти повече от резултата за същия период на миналата година.
Продажбите на компанията за тримесечието обаче леко са се понижили до 10,42 млрд. датски крони (1,4 млрд. евро) спрямо 10,24 млрд. датски крони годинa по-рано.
За първото шестмесечие на 2005 г. продажбите са нараснали с 5% на годишна база до 17,8 млрд. крони – главно заради положителното развитие на BBH (Baltic Beverages Holding), джойнтвенчърът на Carlsberg и британската Scottish&Newcastle в Русия. За ръста са допринесли и силните продажби в Източна Европа.
Carlsberg запази непроменени прогнозите си за цялата 2005 г. за покачване на чистата печалба с около 15 на сто.