Глобалната платежна организация Mastercard съобщи за навлизането в Европа на Identity Check Mobile – нова разплащателна технология, която използва биометрични данни като пръстови отпечатъци и лицево разпознаване, за да докаже самоличността на потребителя и опрости процеса на онлайн пазаруването.
След успешния тестови период в САЩ и Канада, сега новата технология се въвежда на пазарите на 12 държави в Европа – Дания, Чехия, Австрия, Белгия, Германия, Унгария, Холандия, Норвегия, Испания, Швеция, Великобритания и Финландия, с тенденция да се разпространи поетапно на глобално ниво през 2017 година.
Обикновено съществуващите методи с въвеждане и запаметяване на пароли за доказване на самоличността отдръпват купувачите от Интернет страниците на търговците. Този процес може да отнеме време и евентуално да откаже потребителя от покупката, ако той не въведе правилно паролата си.
Разплащателната технология Mastercard Identity Check Mobile намалява времето за идентификация при онлайн покупки, като в същото време повишава сигурността на картодържателите. Вместо да запаметяват пароли, потребителите ще имат възможност да докажат самоличността си чрез пръстови отпечатъци и лицево разпознаване чрез „селфи“ снимка от мобилното им устройство, съобщиха за иновативното решение от картовата организация.
„Нашата цел е да улесним максимално онлайн разплащането, без да правим никакъв компромис със сигурността и безопасността на този процес, каза Аджай Бала, президент "Бизнес решения за сигурност", Mastercard.
"Това е значителен напредък в еволюцията на разплащателните технологии. Индивидуалното пазаруване претърпя революция благодарение на преимуществата на безконтактните карти, мобилните разплащания и преносимите устройства, а сега ние предлагаме технологията за онлайн пазаруване Identity Check Mobile в Европа, а скоро и по цял свят.“
Новата технология се въвежда след тестове и проучвания, които показват, че потребителите в Европа предпочитат биометричните плащания пред съществуващите методи, разчитащи на запаметяване на пароли.