Около 29 млн. коли с дизелов двигател, които се движат по пътищата на страните от Европейския съюз, отделят много повече замърсяващи газове от разрешения лимит. Това е изводът от проучване на неправителствената организация Transport & Environment (T&E), публикувано днес по случай първата година от избухването на скандала около дизеловите коли на Volkswagen, предаде AFP.
Преди година германският автомобилен концерн призна, че е използвал манипулиращ софтуер, с който се занижават отделяните замърсяващи газове.
Това обаче е само "видимата част на айсберга", посочват експертите на неправителствената организация, която с това изследване цели да покаже шокиращия брой "мръсни" дизелови автомобили по пътищата в ЕС и слабата регулация на националните власти в тази област.
T&E е събрала данни за 230 модела въз основа на проучвания, направени от френското, британското и италианското правителство, откакто избухна "Дизелгейт", както и на някои обществено достъпни данни, посочва БТА.
Над 80% от колите с норми Евро 5, продадени между 2010 и 2014 година, отделят три пъти повече газове от определената норма за емисиите на азотен окис при лабораторни тестове. При колите с Евро 6, продадени от 2015 година, това съотношение е две трети.
"Мръсните" коли се движат най-вече по пътищата на Франция (5,4 милиона) и Германия (5,3 милиона), Великобритания (4,3 милиона) и Италия (3,1 милиона).