fallback

Жените са дискриминирани на IT пазара

14:43 | 12.01.04 г.
Автор - снимка
Създател

По-голяма част от $50-те млрд. за IT техника в САЩ се харчат от жени

Въпреки появата на ново поколение от жени, разбиращи от последните технологични новости, повечето дами са третирани като идиоти що се отнася до покупка на IT техника, коментират експерти цитирани от BBC.На най-голямото изложение за битова електроника в света, което бе открито на 9 януари в Лас Вегас, специалисти и участници застъпиха мнението, че жените трябва да получават по-голямо внимание от компании, продаващи продукти като дигитални камери, компютри или МР3 плеъри. Технологичната индустрия все повече е решена да ухажва жените- потребителки, тъй като реално те изразходват по-голямата част от 50-те млрд. долара, които се дават всяка година в САЩ за IT техника. “Жените представляват огромен и подценен пазарен обект за битова електроника”, заявява Лаура Хелър, главен редактор в списанието за търговия DSN Retailing Today. Проучванията показват обезпокоителни данни за това как се приемат и третират жените-купувачи на електронна техника. Повечето от дамите са обслужвани по пренебрежителен начин от неуслужливи продавачи, които смятат за загуба на време да се разправят с клиенти от нежния пол, показва проучването. След подобно отношение повечето от жените се чувстват глупаво и незначително, независимо от факта, че по принцип се смятат за умни и осведомени за IT пазара клиенти. “Нашите клиенти – жени чувстват огромна, наистина огромна липса на уважение”, признава Дейв Уилямс, вицепрезидент на американската верига за електронни стоки Best Buy. Изследването показва, че половината от жените пазаруват електроника, придружени от мъж, защото смятат, че ще получат по-добро обслужване, когато имат мъжка компания. Изключително дискриминирани са жените между 18 и 24 години, както и непривлекателните и дамите с наднормено тегло. Според специалистите изходът от това положение е промяната в манталитета и специалното обучение на обслужващия персонал. Японският гигант Сони е една от компаниите, които оценяват потенциала на жените като купувачи и не си позволяват пренебрежително отношение към дамите. “Електронната индустрия е на същото стъпало, както автомобилната индустрия преди 20 години по отношение на жените, като клиенти”, коментира Катрин Рицуто, издател на женската лайф-стайл библия Marie Claire. “Време е да се промени отношението, когато говорим за едно ново поколение купувачи”, добавя Рицуто.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:11 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още