fallback

Рекламните послания стават все по-неефективни

12:17 | 01.10.03 г.
Автор - снимка
Създател

Рекламните слогани в САЩ стават все по-банални и потребителите изобщо не могат да разпознаят компанията, зад измисленото за нея рекламно послание, сочи пазарно проучване, коментира USA Today. Само слоганите на шест фирми, от 22-те най-големи американски компании са били разпознати от повече от 10% от запитаните. Три рекламни послания – на веригата за продажба на електроника и потребителска електроника Circuit City (“Ние сме с теб”), на втората по големина американска верига за търговия н дребно Kmart (“Нещата от живота”) и слогана на веригата за продажба на компютърно оборудване за офиса и дома Staples (“Беше лесно”) не са били разпознати от абсолютно никой.Резултатите са повече от отчайващи, имайки се предвид факта, че тези компании харчат повече от 100 млн. долара годишно за реклама.Проблемът не е никак маловажен. Очаква се рекламният пазар в САЩ през следващата година да достигне 250 млрд.долара, а подобни провали не могат да оправдаят разходите на рекламодателите. Повечето от слоганите не са достатъчно ефективни, защото потребителите са прекалено интелигентни или цинично настроени, за да повярват в тях, коментира резултатите един от авторите на проучването. Единствено слоганът на гиганта Wal-Mart – “Винаги ниски цени. Винаги” е бил разпознат от повече от половината запитани (64%), от общо 1021 потребители в проведеното телефонно проучване. “Ниските цени са движещата сила на посланието”, коментират от Wal-Mart – най-голямата световна верига за търговия на дребно. “Ние поставяме акцента върху ниските цени и залагаме изключително сериозно на това послание”, добавят от компанията. Въпросният слоган е сложен на всеки от 30 000-те камиони за зареждане на стока на компанията, както и на всеки супермаркет. Слоганът на Microsoft “Вашият потенциал. Нашата страст” е бил разпознат само от 1% от потребителите. Посланието е на около една година и се появява в 10% от цялата рекламна компания на софтуерния гигант. Повечето от компаниите, чиито рекламни послания нямат желания ефект трескаво измислят нови слогани. Наблюдатели обаче коментират, че рекламните агенции трябва да се съобразяват с променените нагласи на потребителите и да изоставят старите похвати в рекламните кампании.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:07 | 03.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още