През май италианското потребителско доверие се е свило с повече от очакваното до най-ниското си ниво от повече от 16 години, съобщава MarketWatch, цитирайки публикувани днес данни на италианския статистически институт (Istat).
През май индексът на италианското потребителско доверие се е понижил до 86,5 пункта от 88,8 през април – най ниското ниво от януари 1996 г., от когато се води подобна статистика.
Istat ревизира данните за април до 88,8 пункта от първоначално обявените 89 пункта. Икономисти участвали в проучване на Dow Jones Newswires очакваха потребителското доверие в страната да достигне 90 пункта.
„Доверието през май се понижи допълнително от рекордно ниските нива през април“, посочва анализатор на Istat. „Общият икономически климат се влошава и това се отразява на потребителското доверие.“
По-рано през месеца Istat съобщи, че през март безработицата в Италия се е повишила до 9,8% - най-високото ниво за последното десетилетие.
От миналото лято италианската икономика е в рецесия поради спада на вътрешното потребление и по-слабото кредитиране. Единствено италианският износ донякъде успява да подкрепи икономическия растеж в страната.