fallback

Италианското потребителско доверие е на най-ниското си ниво от 1996 г.

Общият икономически климат се влошава и това се отразява на потребителското доверие, коментира анализатор

16:06 | 23.05.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

През май италианското потребителско доверие се е свило с повече от очакваното до най-ниското си ниво от повече от 16 години, съобщава MarketWatch, цитирайки публикувани днес данни на италианския статистически институт (Istat).

През май индексът на италианското потребителско доверие се е понижил до 86,5 пункта от 88,8 през април – най ниското ниво от януари 1996 г., от когато се води подобна статистика.

Istat ревизира данните за април до 88,8 пункта от първоначално обявените 89 пункта. Икономисти участвали в проучване на Dow Jones Newswires очакваха потребителското доверие в страната да достигне 90 пункта.

„Доверието през май се понижи допълнително от рекордно ниските нива през април“, посочва анализатор на Istat. „Общият икономически климат се влошава и това се отразява на потребителското доверие.“

По-рано през месеца Istat съобщи, че през март безработицата в Италия се е повишила до 9,8% - най-високото ниво за последното десетилетие.

От миналото лято италианската икономика е в рецесия поради спада на вътрешното потребление и по-слабото кредитиране. Единствено италианският износ донякъде успява да подкрепи икономическия растеж в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:26 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още