fallback

Nokia разочарова с новия си отчет, докато търси пътя към успеха

Главният изпълнителен директор Пека Лундмарк се опитва да диверсифицира бизнеса на гиганта в търсене на растеж

13:07 | 17.10.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Приходите от продажби на Nokia за третото тримесечие не успяха да надминат прогнозите на анализаторите, а компанията обвинява за това по-бавното от очакваното възстановяване на пазара на телекомуникационно оборудване, пише Bloomberg.

През тримесечието нетните приходи от продажби са се свили с 8% до 4,33 млрд. евро спрямо година по-рано, обяви базираната във Финландия компания. Анализаторите очакваха 4,73 мрд. евро. Три четвърти от спада на приходите се дължи на Индия, където пазарът се успокои след мащабното пускане на 5G миналата година.

Цената на акциите на Nokia се понижи с 4,7% до 3,86 евро в 13 ч. местно време в Хелзинки днес.

Въпреки че Nokia запази прогнозата за годишната си коригирана оперативна печалба от 2,3 млрд. до 2,9 млрд. долара, тя заяви, че сумата вероятно ще бъде в долната част на този диапазон. Бавното възстановяване на приходите от продажби отчасти беше компенсирано от подобряването на брутния марж и свиването на разходите.

Коригираната оперативна печалба за тримесечието е достигнала 454 млн. долара, над средната прогноза на анализаторите за 445 млн. долара. Според главния изпълнителен директор на Nokia Пека Лундмарк компанията е на път да достигне долния край на прогнозирания диапазон за цялата година, тъй като настоящите договори се отплащат.

Nokia и конкурентът ѝ Ericsson се борят със слаб пазар на оборудване, докато телекомуникационните оператори отлагат или свиват разходите си за подобрения на мрежите. Ericsson отчете подобрени резултати по-рано тази седмица благодарение на инфраструктурната си сделка за 14 млрд. долара с AT&T – голям удар за Nokia.

Nokia сключи редица мрежови сделки през настоящото тримесечие, включително с Vodafone Idea миналия месец и с TIM Brasil и Viettel Group във Виетнам.

„Спечелихме много повече от това, което загубихме, и продължаваме да увеличаваме пазания си дял въпреки решението на AT&T“, коментира още Лундмарк.

Nokia полага усилия да разнообрази клиентската си база, най-вече чрез придобиването на Infinera, която е специализирана в мрежови продукти за центрове за данни.

„Ние сме традиционен телекомуникационен доставчик, но пазарът на телекомуникации никога няма да бъде пазар на растеж“, коментира Лундмарк пред Bloomberg. „Ето защо за нас като компания е изключително важно да можем да се включим в нови сегменти на растеж“, допълни той.

Една от областите във фокуса на Nokia е изграждането на защитени комуникационни мрежи за клиенти в областта на отбраната. По-рано тази година тя завърши придобиването на американската компания за тактически комуникации Fenix ​​Group.

„Отбранителната индустрия е много консервативна и често се развива бавно, когато говорим за техните технологични решения – това е лошата новина“, коментира Лундмарк. „Но добрата е, че щом сте вътре, сте пробили, а това може да е дългосрочна възможност“, допълни той.

През лятото Nokia продаде подразделението си за подводни кабели, а Bloomberg News по-рано съобщи, че компанията разглежда и опции за продажба на звеното си за мобилно оборудване, въпреки че преговорите са на много ранен етап и може да не доведат до сделка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:07 | 17.10.24 г.
fallback
Още от IT и телекомуникации виж още