fallback

КЗП проверява дали мобилните оператори подвеждат потребителите

Нарушават ли се клаузи в общите условия на договорите за мобилни услуги, коментира председателят на КЗП Стоил Алипиев

11:22 | 09.01.23 г.
Автор - снимка
Редактор

Комисията за защита на потребителите е започнала проверки на мобилни оператори за нарушение на клаузи в договорите с клиенти. "Проверяваме дали те не поставят потребителя в неравноправно положение, предвиден е ред, по който те да бъдат отстранявани". Това съобщи пред Bulgaria ON AIR председателят на КЗП Стоил Алипиев и уточни, че предстоят заседания на комисията, така че към момента няма как да се оповестят конкретни резултати.

По думите му най-честите жалби срещу мобилните оператори са свързани с нелоялните практики, при които потребителите „биват подведени при вземането на търговско решение“.

"Нелоялните търговски практики са вторият основен проблем на пазара и трябва да им се обърне внимание, защото създават предпоставки за изкуствено завишаване на цените", отбеляза Алипиев.

Той поясни, че максималният размер на санкциите, които КЗП може да наложи, е до 50 хиляди лева.

"Предвижда се догодина големите търговци да преминават одити за прилагане на нелоялни търговски практики. Лошите създават пречки за банково финансиране и участие в капиталовите пазари", потвърди председателят на КЗП.

Алипиев коментира, че съобщенията за намаления, т.нар. промоции, са обвързани с нормативна уредба и не трябва да бъдат предлагани за повече от 30 дни. "Тенденцията е административните нарушения да преминават в нелоялни търговски практики", смята той и се позова на анализ на маркетинговите практики на мобилните оператори.

Може ли да се намеси КЗП при сигнал за поскъпване на мобилните услуги от един мобилен оператор?

Гледайте още видеа в сайта на Bulgaria ON AIR.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:23 | 09.01.23 г.
fallback
Още от IT и телекомуникации виж още