fallback

T-Mobile US претърпя спад на печалбата през последното тримесечие

По-ниска печалба, по-силна конкуренция: бизнесът става все по-труден за дъщерното дружество на Deutsche Telekom в САЩ

11:26 | 03.02.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Deutsche Telekom трябва да се справя с все по-трудната пазарна среда в САЩ. При представянето на годишните си данни американското дъщерно дружество T-Mobile US отчете спад в печалбата през последното тримесечие. Нетната печалба за трите месеца до края на декември е спаднала с 44% на годишна база до 422 млн. долара (373 млн. евро), както обяви T-Mobile в Белвю в сряда след затварянето на американската борса. Въпреки това приходите са се увеличили с 2% до 20,8 млрд. долара.

Обстановката в САЩ се променя. В продължение на години T-Mobile US беше най-силно развиващият се мобилен оператор на пазара. Двата конкурента Verizon и AT&T обаче реагираха. През 2021 г. са били сключени особено голям брой договори със субсидирани крайни устройства. И в САЩ избухна ценова война, пише германският Handelsblatt.

Това се разчита и от данните за новите клиенти. През последното тримесечие на миналата година T-Mobile успя да увеличи броя на клиентите си с договор с 844 хил.. AT&T обаче е добавила 880 хил. договорни клиенти през същия период.

Въпреки това главният изпълнителен директор на T-Mobile Майк Сивърт даде сравнително оптимистична прогноза за настоящата финансова година. Той предвижда общо увеличение на броя на новите клиенти с до 5,5 милиона. С тази прогноза компанията надхвърли средните очаквания на финансовите анализатори. „2022 г. може да бъде чудесна", каза Сивърт при представянето на тримесечните данни в сряда.

Това се хареса на инвеститорите: Цената на акциите се повиши на моменти с повече от 8% в следборсовата сесия. Като цяло T-Mobile е спечелил 3,0 милиарда долара през миналата година, което е с един процент по-малко от предходната година. Приходите нарастват със 17% на годишна база до 80,1 млрд. долара през 2021 г.

Deutsche Telekom ще усети по-слабия си бизнес в САЩ

Компанията майка Deutsche Telekom ще следи отблизо развитието на ситуацията в САЩ. Листнатата в DAX група е по-зависима от Северна Америка, отколкото от който и да е друг пазар. Базираната в Бон компания генерира около две трети от приходите си там. На 24 февруари Deutsche Telekom ще представи своите годишни данни. Но данните от САЩ определят стандарта.

По-силната конкуренция в САЩ се отрази и на цената на акциите на T-Mobile US. През последните шест месеца компанията е загубила около 24% от стойността си - това не включва ръста на акциите след представянето на годишните данни.

За Deutsche Telekom има и втори важен проблем в САЩ. Германският концерн не притежава мажоритарния дял в дъщерното дружество в САЩ. Тя трябва да осъществи придобивания, ако иска да си осигури контрол в дългосрочен план. Японският конгломерат Softbank, който е основен акционер в T-Mobile заедно с германската компания, ще играе важна роля тук. Главният изпълнителен директор на Telekom Тим Хьотгес многократно е съгласувал стратегията за САЩ в тясно сътрудничество с топ мениджъра на Softbank Марсело Клор. Самият Клор трябваше да стане член на надзорния съвет на Deutsche Telekom на годишното общо събрание през април. Но той си тръгна от Softbank, след като поиска заплата от около два милиарда долара.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:05 | 14.09.22 г.
fallback
Още от IT и телекомуникации виж още