fallback

Полезна ли е конкуренцията и как може да изградим пазарен шампион

Услугата Health Navigator планира да създаде индивидуално електронно пациентско досие, което да улесни както лекарите, така и самите пациенти

13:25 | 11.10.24 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Обикновено пазарните лидери не са първите играчи, а онези, които са успели да вземат най-доброто от самия пазар. Това заяви Христо Пеев, основател на Space Tree, по време на менторска сесия към събитието на Investor.bg Fоunders Today. Конкуренцията на пазара е нещо полезно и тя показва, че има търсене на даден продукт, коментира той.

Според него проучването на конкуренцията е важен етап от развитието на всеки бизнес. В същото време е изключително важно за дадена компания да разговаря с клиентите. „Ако нямаш клиенти, виж какво прави другият бизнес, за да ги привлечеш“, добави  Пеев.

От своя страна, Бетина Цветкова, създател на приложението Health Navigator, обясни за фокуса на услугата и фокуса ѝ върху раковите заболявания – тяхното лечение и превенция.

„Освен да се фокусираме върху българския пазар, трябва да насочим поглед малко по-напред във времето, да планираме с няколко стъпки напред следващите ни решения относно пазара“, изтъкна Цветкова.

Христо Пеев, основател на Space Tree. Снимка: Investor Media Group

Тя се обърна с въпрос към Пеев, свързан със стратегическите партньорства и как най-добре да се идентифицира такова.

Според Пеев тук компанията трябва да се насочи към определени целеви групи – общества, които биха използвали продукта. „Говоря например за онкоболните в България. Тези хора се събират на едни и същи места. Имат групи в социалните платформи. Именно там е мястото, където обществото може да се ангажира с нещо ново и полезно“, изтъкна той.

Цветкова посочи, че нейната компания планира да създаде индивидуално електронно пациентско досие, което да улесни както лечението на пациентите, така и работата на самите лекари.

„Икономическите загуби в ЕС от загубата на работна ръка заради рака възлизат на 4 трлн. евро“, посочи тя.

Една от идеите ѝ е да се обърне към голям конкурент, американска компания с подразделение в Европа. Опциите са или да се търси партньорство с нея с идеята да се осигури пазарен дял, или да се използват нейните инвеститори за финансиране.

Бетина Цветкова, създател на приложението Health Navigator. Снимка: Investor Media Group

Според Пеев проучването на конкурентите с оглед партньорство е важно, особено ако тези конкуренти вече имат големи партньори. „Това ни дава ясна тема за разговор с тях и за други организации“, добавя той.

В своя финален коментар Цветкова изтъкна мрачните прогнози за онкоболните в ЕС и желанието ѝ да промени това чрез приложението Health Navigator. „Животът на всеки е безценен и трябва да се помогне на всеки с подобен проблем“, заяви тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:01 | 21.10.24 г.
fallback
Още от Стартъпи виж още