fallback

Българска компания разработва иновативни протеинови барове, популярни на западния пазар

Компанията изследва възможности за заместители на захарта като алозата, която още не е одобрена в ЕС, но се използва в Северна и Южна Америка

15:57 | 07.08.24 г.

Продукти, създадени чрез иновативните решения на българската компания Healthy Bars, са на първо място по продажби на протеинови барове в Германия в сегмента на веган продуктите. Това каза в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria съоснователят и управител на компанията Валентин Стрекаловски.

Ние можем да се похвалим, че сме номер едно (по продажби) по отношение на протеинови барове – веган продукти в Германия, каза той. Стрекаловски обясни, че това се случва чрез техни продукти, създадени в сътрудничество с международна компания, на която Healthy Bars са помогнали да получи суровината, която продава, а тя е помогнала на българската компания да достигне този пазар.

В момента Healthy Bars прави инвестиция по разширение и планира да построи нова фабрика, като с повишения капацитет ще може да произвежда по половин млрд. протеинови бара годишно.

Обемът на производството на компанията сега е 25 хил. кг на ден. Пазарът в България е такъв, че можем за три седмици да сме произвели цялото количество, което ще се консумира за тази година, каза Стрекаловски.

Healthy Bars разработва и произвежда протеинови барчета, които са в сегмента на иновативните храни, например различни добавки, които помагат за пълноценния живот на хората, обясни съоснователят на компанията. Тя няма собствени продукти, а предлага иновативните си решения на големи брандове на българския пазар, но и на чуждестранни пазари като Гърция, Германия, Нидерландия и Северните държави.

Стрекаловски обясни, че на германския и скандинавския пазар са популярни веган продуктите. Същевременно пред този сегмент е предизвикателство това, че потребителите искат да консумират устойчиви и полезни продукти, но не искат да правят компромис с вкуса.

Компанията изследва възможности за заместители на захарта като алозата, която още не е одобрена в ЕС, но се използва в Северна и Южна Америка. Healthy Bars разработва и продукт, който е заместител на едно цяло хранене, като набавя важните вещества и ги представя в компактна форма.

Очакванията са компанията да се разрасне с около 50% само в сектора на веган продуктите и около 70% в цялостен план. Прогнозираните приходи за 2024 г. са около 27 млн. лева при 18 млн. лв. за 2023 г. Сега фокусът на компанията е да промени структурата си от стартъп към така наречения „scale up“ компания.

Целия коментар гледайте във видеото.

Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:57 | 07.08.24 г.
fallback
Още от Стартъпи виж още