Revolut отчита рекордна печалба от 545 млн. долара в световен мащаб през 2023 г., а само в България индивидуалните клиенти на компанията са се увеличили с 44%. Това съобщават от необанката, която представи финансовите си резултати за изминалата година. За първи път от години Revolut публикува финансовия си отчет преди законоустановения срок през септември, след като в продължение на години се сблъскваше с трудности да го спази.
Подаването на финансовите резултати на финтех компанията навреме се разглежда като важен елемент от усилията ѝ да получи банков лиценз в Обединеното кралство, който ще позволи на Revolut да разшири предложенията си в страната. Компанията се опитва да получи разрешителното от години, припомня Bloomberg.
„Оставаме ангажирани с продължаващото кандидатстване за банков лиценз в Обединеното кралство в допълнение към въвеждането на приложението Revolut на нови пазари и клиенти по целия свят“, казва в изявление съоснователят на финтех компанията Ник Сторонски.
Revolut в България
Към 31 декември 2023 г. българските клиенти на Revolut са депозирали в сметките си над 323 млн. паунда (над 746 млн. лв., или около 407 млн. долара). Това показва ръст от 55% спрямо 2022 г.
Към края на миналата година необанката обслужва над 725 хил. клиенти на дребно (ръст с 44%), а бизнес клиентите са се увеличили с 55%.
Почти 39 млн. плащания и трансакции на банкомати са извършени от българските клиенти през 2023 г., като ръстът спрямо 2022 г. е от 84%. Над 80% от тях са направени в страната, което предполага, че Revolut все повече се използва като банка за ежедневни разходи.
За първите 6 месеца на годината българските клиенти на дребно са се увеличили с 16% спрямо същия период на 2023 г. и броят им е напът да надхвърли 1 млн. до началото на 2025 г..
Рекордна печалба за изминалата година
В световен мащаб приходите на Revolut надхвърлят 2,2 млрд. долара и компанията отбелязва печалба преди облагането с данъци от 545 млн. долара през 2023 г. Спрямо 2022 г. ръстът на приходите е с 95%, а маржът на нетната печалба е в размер на 19%.
Това е трета поредна година, в която необанката отчита нетна печалба. През 2023 г. тя нараства до рекордните 428 млн. долара от 7 млн. долара през 2022 г. Компанията отдава ускорения растеж на диверсифицирания си модел на приходите, като през изминалата година нито един продуктов поток или държава не съставлява повече от 30% от общите приходи. Други причини са навлизането на нови пазари и задълбочаване на ангажираността на клиентите си.
През 2023 г. финтех компанията се е сдобила с 12 млн. нови клиенти по света, достигайки до общо 38 млн. потребители.
70% от новите клиенти на дребно са се присъединили органично или са били препоръчани от свой познат, отчитат от компанията. Растежът „от уста на уста“ се допълва от инвестиции във функциите за маркетинг и продажби, включително за Revolut Business. Към края на годината чрез него се присъединяват по 20 хил. малки и средни предприятия всеки месец.
Revolut отчита ръст от 41% на платените абонаменти и нарастване до 23 млрд. долара (38% ръст) на клиентските баланси.
Към юни 2024 г. Revolut има 45 млн. клиенти в световен мащаб, което представлява увеличение от 7 млн. за първите 6 месеца на годината, и е напът да надхвърли 50 млн. клиенти до края на 2024 г.
Все повече клиенти използват повече продукти
Все повече са потребителите на финансовото приложение, които използват различни негови продукти. 605 млн. долара са генерирани от карти и обмен (ръст от 59% на годишна база), 491 млн. долара са заради валутен обмен и благосъстояние (ръст с 46%), а абонаментните са донесли 303 млн. долара (ръст с 53%).
Общите баланси на клиентите се увеличават от 16,4 млрд. долара на 22,7 млрд. долара. Доходите от лихви също се увеличават многократно – до 621 млн. долара през 2023 г. при 102 млн. долара през 2022 г.
В световен мащаб обемът на трансакциите е нараснал с 58% до 870 млрд. долара, а месечните трансакции към декември 2023 г. възлизат на 590 млн. – ръст от 73%.
Към юни 2024 г. Revolut е най-изтегляното приложение в категорията „Финанси“ в Европа, като заема първо място в 17 държави. Компанията разширява дейността си, като вече работи и в Бразилия и Нова Зеландия, достигайки общо 38 държави.