Klarna ще стане по-рентабилна отново до следващата година, след като направи големи съкращения на служители, обяви главният изпълнителен директор на финтех стартъпа Себастиан Семиятковски пред CNBC.
Klarna загуби повече от 580 млн. долара за първите шест месеца на 2022 г., след като гигантът похарчи значителна сума, за да ускори експанзията си в ключови за растежа ѝ пазари като САЩ и Великобритания.
Под натиска на инвеститорите да свие операциите си, през май компанията намали броя на служителите си с около 10%. Klarna нае стотици нови служители през 2020 и 2021 г., за да подкрепи растежа си, предизвикан от ефектите от Covid-19.
„Ще се върнем към рентабилността“ до лятото на следващата година, коментира Семиятковски в интервю за CNBC, дадено в кулоарите на технологичната конференция Slush миналата седмица. „Би трябвало да се върнем към рентабилността на месечна база, не задължително на годишна база“.
Базираният в Стокхолм стартъп изтри 85% от пазарната си стойност по-рано тази година, с което оценката ѝ спадна от 46 млрд. долара на 6,7 млрд. долара. Това се случи, след като инвеститорите се отдръпнаха от технологичните акции заради опасенията си от високите лихвени проценти.
Фирмите, залагащи на модела „купи сега, плати по-късно“, каквато е Klarna, позволяват на потребителите да отложат плащанията си за по-късна дата или да плащат на вноски. Те обаче бяха силно засегнати от промените в инвеститорските настроения.
Семиятковски твърди, че по-ниската оценка на фирмата отразява по-голямата „корекция“ във финтех сферата. На публичните пазари цената на акциите на PayPal спадна с повече от 70% от началото на годината, след като достигна исторически връх през юли 2021 г.
Семиятковски заяви, че моментът, в който са направени съкращенията (през май) е бил добър за Klarna и нейните служители. Много работници може би нямаше да могат да си намерят нова работа днес, допълва той, тъй като гиганти като Meta и Amazon съкратиха хиляди хора, а технологичният бранш остава силно конкурентен.
„В някаква степен всички ние сме късметлии, че взехме решението през май. Следим всички, които напуснаха Klarna, а почти всички вече имат нова работа“, коментира Семиятковски. „Ако трябваше да направим това днес, ситуацията вероятно нямаше да е такава“.
Коментарите му изненадаха много от бившите служители, които твърдят, че съкращенията са били неочаквани и комуникирани хаотично. Klarna информира работната си сила за решението в предварително записано видео съобщение. Семиятковски също така сподели списък с имената на съкратените служители публично – в социална мрежа, което предизвика опасения за опазването на личните данни.
Въпреки че лидерът призна, че е направил някои „грешки“ около съкращенията, за да държи разходите под контрол, той подчерта, че вярва, че това е било правилното решение.