fallback

Klarna записа ръст на приходите и загубата за първото полугодие

Компанията вече е по-фокусирана върху свиването на разходите си

13:28 | 31.08.22 г.

Klarna Bank обяви, че загубата ѝ се е увеличила повече от три пъти през първата половина на годината, преди да се реализират усилията за намаляване на разходите, които ще спрат бързия ѝ международен растеж, пише Bloomberg.

Базираната в Стокхолм финтех компания отчете оперативна загуба преди данъци от 6,2 млрд. шведски крони (581 млн. долара) за шестте месеца до края на юни спрямо загуба от 1,8 млрд. крони за същия период година по-рано. Приходите са нараснали с 24 на сто.

„Имахме няколко години, в които инвеститорите значително приоритизираха растежа. Сега, разбираемо, искат да видят рентабилност“, коментира главният изпълнителен директор Себастиан Семиатковски.

Бързият скок на загубата на Klarna е свързана с административните разходи – цената за управление на бизнеса, включително плащането на заплати – които са нараснали до 10,2 млрд. крони спрямо около 6 млрд. крони година по-рано.

По-рано тази година фирмата каза, че ще съкрати 10% от работната си сила, за да се справи с въпросните разходи, тъй като инвеститорите следят все по-внимателно финтех индустрията.

Компанията също така преоцени своите инвестиционни планове, включително някои стратегии за привличане на нови клиенти, допълва изпълнителният директор. Klarna работи по възстановяването на рентабилността си след инвестиционен кръг от това лято, в който оценката на компанията се срина до 6,7 млрд. долара от около 45,6 млрд. долара година по-рано.

През първото полугодие паричните резерви са се свили с повече от 50% на годишна база до 9,35 млрд. крони. Но темпът изглежда се забавя, тъй като резервите са спаднали със 7,3 млрд. шведски крони само през първото тримесечие – знак, че свиването на разходите на компанията вече дава ефект.

Нетната кредитна загуба е 2,85 млрд. крони спрямо 1,85 млрд. крони година по-рано. Компанията каза, че общата сума представлява 0,7% от брутната стойност на стоките и е резултат на общия ръст на заемите. Преди година кредитната загуба беше 0,56% от брутната стойност на стоките.

Klarna предлага безлихвени заеми на клиенти, които пазаруват онлайн, което им позволява да разпределят цената на даден продукт в множество плащания, печелейки пари като таксува търговците на дребно за трансакции. Това я прави уязвима към нарастващите цени, които могат да принудят клиентите да свият разходите си.

Klarna заяви, че Съединените щати продължават да бъдат най-бързо растящият ключов пазар за нея, като обемите там са скочили със 109% на годишна база, а потребителите са достигнали 30 милиона. Като цяло фирмата има 150 млн. клиенти на 45 пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:06 | 14.09.22 г.
fallback