Apple може да въведе реклами в повече от приложенията, които са предварително инсталирани на iPhone и други устройства на компанията, включително Maps, Books и Podcasts. Според Bloomberg Apple е тествалa вътрешно реклами при търсене в Maps, които могат да показват препоръки, когато се търсят ресторанти, магазини или други близки фирми, съобщава The Verge.
Apple вече е внедрил подобен рекламен модел в App Store, при който разработчиците могат да плащат, за да популяризират приложението си на страница при конкретно търсене, например „пъзел игри“ или „редактор на снимки“. Както отбелязва Bloomberg, рекламите в Maps може да работят по същия начин, като фирмите ще плащат, за да се показват в горната част на резултатите от търсенето, когато потребителите въвеждат определени думи на търсене.
Според автора на статията в Bloomberg Марк Гърман Apple може да въведе реклами и в собствените си приложения Podcasts и Books. Това потенциално би могло да позволи на издателите да поставят реклами във всяко приложение или да плащат, за да поставят съдържанието си по-високо в резултатите от търсенето.
И докато App Store вече има реклами в раздела Search, Гърман очаква Apple да разшири рекламите в раздела Today и страниците за изтегляне на приложения, както по-рано обявиха 9to5Mac, Apple Insider и MacRumors. Според 9to5 Google рекламите в раздела Today ще се показват като по-големи полета с думата „Реклама“, поставена под името на приложението, докато рекламите на отделните страници на приложението ще се показват подчертани в синьо в секцията „Може също да харесате“.
Ходът на Apple да отвори повече рекламни слотове в своя App Store – и потенциално в Maps, Podcasts и Books – може би сигнализира, че компанията иска да разшири още повече своя рекламен бизнес. През май статия на Insider посочи, че Еди Кю, старши вицепрезидент на Apple по услугите, планира да преструктурира бизнеса с услуги на Apple, за да насочи по-голямо внимание към стрийминга и рекламата. Подразделението за услуги на Apple, което включва реклама и различни абонаменти, отбеляза 12% увеличение на приходите през последното тримесечие.