fallback

Apple засилва работата си по собствени подкасти

Компанията сключи важна сделка със студио, носител на "Пулицър"

20:42 | 11.08.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Apple увеличаха разходите си за оригинални подкасти. Тя подписа споразумение със студио, носител на награда „Пулицър“, и води преговори с други компании за допълнителни сделки, пише Bloomberg.

Производителят на iPhone иска да добави оригинално съдържание в приложението си Podcast, като се надява един ден да превърне предаванията в сериали за услугата си Apple TV+. Сделката споразумение с Futuro Studios, което стои зад криминалния сериал „Suave”, ще финансира разработката и продукцията на подкасти, твърдят източници, запознати с темата. В замяна Apple ще има първа шанса да превърне някой от подкастите във филм или сериал.

Компанията е обсъждала подобни споразумения с други студиа и е похарчила до 10 млн. долара за тези начинания до момента, твърдят източници, пожелали анонимност. Apple вече обяви подкасти с At Will media, Campside Media, Jigsaw Productions и Pineapple Street Studios.

Apple и Futuro са отказали да коментират въпроса.

Инвестициите се водят от телевизионното студио на Apple, а не от подкаст звеното. Въпреки че е един от най-големите аудио дистрибутори в света, подразделението за подкасти на компанията избягва да финансира отделни предвания и да закупува цели мрежи, защото иска да бъде разглеждано като неутрална платформа.

Apple вече финансира „The Line” на Jigsaw, както и „Hooked“ на Campside – сезон с 9 серии за инженер, който се превръща в банков обирджия.

Повечето вътрешни подкасти на Apple са свързани по един или друг начин с нейните телевизионни предавания. Това включва придружаващи подкасти за сериали като „For All Mankind” и “The Problem With Jon Stewart”.

Нито едно от аудио предаванията все още не включва реклами. Те служат предимно като маркетингов инструмент за видео сериалите или за измерване на интереса към съдържанието.

Apple TV+, която беше пусната през 2019 г., също адаптира подкасти в предавания. Услугата превърна „The Shink Next Door” в сериал с Пол ръд и Уил Феръл. „WeCrashed”, базиран на сагата с WeWork, пък е с участието на Джаред Лето и Ан Хатауей. И двата подкаста първоначално са продуцирани от Wondery, което сега е част от Amazon.com.

Apple не е вложила толкова пари в оригинални подкасти колкото Amazon и Spotify Technology, които похарчиха по над 1 млрд. долара за придобиване на компании и различни програми. Spotify направи някои от най-популярните подкасти в света ексклузивни в услугата си и по този начин те са недостъпни за конкуренцията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:34 | 13.09.22 г.
fallback