Прекъсване на важни онлайн услуги, продължило часове, притесни клиентите на Apple в понеделник в САЩ. Наред с други неща не бяха достъпни App Store, услугите за стрийминг Apple Music и Apple TV+, както и платформата за подкасти и iTunes Store за изтегляне на различно съдържание, както показа страницата за състоянието на системата на производителя на iPhone. На концерна му трябваха повече от два часа след първите съобщения на потребителите, за да бъде отстранено смущението, предава DPA.
Първоначално нямаше официална информация за възможните причини. Според информация от Bloomberg Apple обяснява неизправността вътрешнофирмено с проблеми с DNS. Системите за имена на домейни (DNS) осигуряват свързването на компютрите с уеб адреси. Грешките в конфигурацията на DNS често са причина за неизправности. Когато възникне грешка в DNS, уеб браузърът на потребителя или приложенията за смартфони могат да навигират по-дълго до услугите на Facebook или въобще да не достигат до тях.
Според Bloomberg вътрешните системи на Apple също са били нарушени, така че някои от служителите на компанията също не са можели да работят. Освен това услугата за електронна поща на Apple, услугата за карти и чат услугата iMessage не са работели за потребителите.
Смущенията в онлайн услугите обикновено се случват често, но за Apple срив на множество системи, продължаващ няколко часа, е по-скоро необичаен.