Компанията за фитнес уреди Peloton Interactive Inc. претърпя най-тежкия срив в цената на акциите си от седем месеца насам, след като даде мрачна прогноза за текущото тримесечие, очертавайки период на натрупване на загуби и по-рязък спад на приходите от очакванията на Wall Street.
Приходите за първото фискално тримесечие ще бъдат в размер между 625 и 650 млн. долара, съобщи компанията в четвъртък, което е далеч по-малко от прогнозираните от анализаторите 772 млн. долара. Загубата на коригирана база ще бъде от 90 до 115 млн. долара в сравнение със средната оценка за около 93 млн. долара, предава Bloomberg.
Прогнозата е следствие от също толкова тежкото четвърто фискално тримесечие на компанията, когато продажбите спаднаха с 28% до 678,7 млн. долара, а коригираната загуба беше 288,7 млн. долара. На нетна база загубата възлиза на 1,2 млрд. долара - около четири пъти по-голяма от загубата година по-рано.
Числата показват, че главният изпълнителен директор Бари Маккарти все още има да извърви дълъг път, докато осъществи плана за обрат в компанията. Той пое ръководството през февруари и намали разходите - съкрати хиляди работни места и закри операции - но компанията е изправена пред слабо търсене и натрупване на запаси. В сряда Peloton обяви, че планира да започне да продава велосипедите и аксесоарите си на сайта на Amazon.com Inc. с цел да разшири дистрибуцията си.
Акциите се сринаха с 18% до 11,01 долара за брой в Ню Йорк, отбелязвайки най-големия еднодневен спад от 20 януари насам. Книжата са се понижили с повече от 90% през последните 12 месеца.
В писмо до акционерите в четвъртък Маккарти откровено говори за предизвикателствата, но твърди, че Peloton постига напредък.
„Недоброжелателите ще погледнат финансовите ни резултати за четвъртото тримесечие и ще видят микс от намаляващи приходи, отрицателен брутен марж и по-дълбоки оперативни загуби. Те ще кажат, че това застрашава жизнеспособността на бизнеса", каза Маккарти. „Но това, което аз виждам, е значителен напредък, водещ до нашето завръщане и дългосрочната устойчивост на Peloton“.
Нетната загуба през четвъртото тримесечие, което завърши на 30 юни, включва 415 млн. долара разходи, свързани с плана за преструктуриране.
Забавянето на ръста на абонатите допълнително увеличи предизвикателствата пред Peloton. През последното тримесечие тя имаше 2,97 млн. абонати за услугата за фитнес - хора, които получават съдържание за оборудването на Peloton - с 27% повече в сравнение с предходната година. Цифрата обаче не се е променила спрямо предходното тримесечие.
„Завръщането на Peloton може би е далече“, заяви анализаторът на Bloomberg Intelligence Гетха Ранганатан. „Ограниченото търсене не дава достатъчно увереност“.
Тренировките с оборудването на Peloton са намалели с 4% спрямо предходната година и с 20% спрямо последното тримесечие. Компанията отбеляза рязък ръст на използването по време на пандемията, когато затворените вкъщи потребители закупиха нейното оборудване. Но дори и при забавянето на темпото ангажираността „се движи доста над нивата отпреди епидемията", заявиха от Peloton. Очаква се през следващото тримесечие броят на ползващите фитнес съдържание потребители да остане около 3 млн.
Целта на Маккарти е през втората половина на предстоящата финансова година паричният поток на Peloton да стане положителен. „Продължаваме да постигаме стабилен напредък, но все още имаме работа за вършене", каза той.
В интервю по-рано този месец мениджърът заяви, че компанията трябва да даде приоритет на дигиталните си оферти пред хардуера и че проучва възможността да позволи на абонатите да предават съдържание от своя смартфон към фитнес оборудване, което не е на Peloton.
През последните седмици компанията също така обяви план за възлагане на цялото производство на фабрики на трети страни, съкращаване наполовина на операциите по обслужване на клиенти, отказ от собствени доставки и складове и съкращаване на стотици работници. Компанията планира също така да затвори магазините си през следващата година. Този ход има за цел да позволи на Peloton да преразпредели годишните си разходи в размер на 50 млн. долара, заяви Маккарти по време на разговор с анализатори в четвъртък.
В стремежа си да увеличи паричния поток компанията повиши цените на модела Bike+ и пътеката за бягане Tread съответно с 500 и 800 долара.
„Нашата прогноза за първото тримесечие отразява краткосрочната слабост на търсенето, свързана с неотдавнашните увеличения на цените на хардуера, както и с типичната сезонна слабост на търсенето", заяви компанията в четвъртък.
Peloton вярва, че новата ѝ лизингова програма - която съчетава велоергометър и съдържание в месечна цена без първоначална вноска - може да помогне за обрата, като заяви, че ще разшири маркетинга си за програмата през септември.
„Резултатите от тестовете ни показват, че програмата увеличава трафика към горната част на маркетинговата ни фуния и очевидно се харесва на по-младите потребители, които се интересуват от стойността", каза Маккарти.
По време на разговора с анализаторите Маккарти заяви, че в момента компанията отчита около 40 хил. лизингови договора годишно от лизинговата програма, но се надява да увеличи този брой до около 150 хил. лизингови договора годишно. Производителят също така заяви, че се надява да разполага с 1 млрд. долара в брой по всяко време.
Peloton не дава целогодишни прогнози за фискалната 2023 г., като се позовава на „по-широката макроикономическа несигурност и на темпото и броя на промените, които правим в нашия бизнес". Тя също така вече няма да отчита тримесечни показатели за ангажираност.
Описвайки предизвикателствата пред Peloton, Маккарти разказа за времето, когато е работил на товарен кораб, докато е учил в гимназията.
„След полунощ на второто ми плаване бях заспал, когато алармата за общите каюти ме събуди", казва той в писмото до акционерите. „Корабът рязко се накланяше към десния борд и стоманеният корпус се разклащаше. Капитанът се опитваше да обърне кораба, но на толкова голям кораб, движещ се толкова бързо, са му необходими километри, за да промени посоката си“.
По думите му Peloton е като този товарен кораб. „Обявили сме тревога за общите помещения. Всеки е на мястото си", каза Маккарти. „Въпросът е кога корабът ще реагира. Нашата цел е 2023 г.".