Китайският технологичен гигант Lenovo Group отчете най-слабия ръст на приходите си от девет тримесечия, след като най-големият производител на персонални компютри в света се сблъска с отслабване на продажбите на устройства след бума по време на пандемията и беше засегнат от блокадите заради Covid-19 на вътрешния си пазар, предава Ройтерс.
Резултатите потвърждават стратегията на Lenovo да наблегне на развитието на бизнеса си с други устройства като смартфони, сървъри и ИТ услуги, които заедно носят над една трета от приходите от продажби.
Общите приходи на Lenovo за периода от април до юни са 16,96 млрд. долара, или с 0,2% повече спрямо същото тримесечие на миналата година. Те отговориха на очакванията на анализаторите, чиято средна прогноза беше за 16,87 млрд. долара по данни на Refinitiv. Това е най-малкото увеличение от тримесечието, завършило през март 2020 г.
Нетната печалба е нараснала с 11% до 516 млн. долара.
По-слабият растеж на бизнеса на Lenovo съпадна с охлаждането на глобалната индустрия за персонални компютри, след като пандемията доведе до бум на продажбите. Новата тенденция накара редица компании – от производители на чипове до такива за електроника като Intel и Samsung – да предупредят за голям спад на търсенето.
Световните продажби на персонални компютри са спаднали с 11,1% през последното тримесечие на годишна база – най-големият годишен спад от второто тримесечие на 2013 г. според Counterpoint.
Общите продажби на компютрите на Lenovo са се свили с 12,7% до 17,4 млн. бройки най-вече заради слабото потребителско търсене, обяви Counterpoint. Въпреки това китайската компания запази лидерската си позиция на пазара с 24,4% дял. Самата Lenovo не разкрива данни за продадени бройки.
Блокадите в Китай през последното тримесечие нанесоха удар по веригата на доставките на персонални компютри, а много партньори в производството на лаптопи като Quanta, Compal и Wistron страдаха от сериозни прекъсвания в дейността.