Японският технологичен концерн Sony Group Corp. стартира нова марка за гейминг оборудване, наречена Inzone, която предлага слушалки и монитори за компютри, за да се опита да разшири обхвата си извън PlayStation.
Новата марка е опит на базираната в Токио фирма да завладее част от пазара на периферни устройства, като допълни плановете си да пусне повече ексклузивни продукти за PlayStation на платформата Windows. Sony възнамерява да сигнализира на потребителите, че създава продукти и игри, които излизат извън обхвата на нейната конзолна екосистема, и през последните години предприема стъпки за разрастване на своята гейминг империя в областта на мобилните устройства и персоналните компютри. По данни на Newzoo на персоналните компютри се пада една пета от световния пазар на игри, или 41 млрд. долара през 2022 г. Тези машини приютяват някои от най-известните марки и играчи в областта на електронните спортове и видео стрийминга, коментира Bloomberg.
Първите продукти на Inzone ще бъдат тройка геймърски слушалки, придружени от два геймърски монитора. Цените на слушалките варират от 99,99 долара за кабелна версия до 299,99 долара за безжична опция с шумопотискане. Всички те имат така наречения 360-градусов пространствен звук, който помага на геймърите да идентифицират по-добре източниците на звук около тях, и са съвместими с конзолата PlayStation 5. Двата 27-инчови монитора също имат специфични за PS5 функции, като например автоматична настройка на картината при свързване с конзолата, и включват модел с 4K и опция с по-ниска резолюция и бърза честота на опресняване 240 Hz.
И трите слушалки и 4K мониторът ще бъдат пуснати в продажба на 8 юли, а другият монитор ще бъде пуснат на пазара по-късно през 2022 г., се казва в съобщение на компанията.
„В тези продукти на Inzone сме събрали цялото си ноу-хау в областта на аудио и видео продуктите. Искаме да започнем с преследване на сериозните компютърни геймъри", заяви Шуичи Могитани, генерален мениджър в Sony Marketing, на пресконференция в Токио в сряда. „Тук има широка бизнес възможност. За тези компютърни геймъри игрите, които играят поне по пет-шест часа на ден, са даденост“.
Флагманската конзола PlayStation 5 на Sony е в хроничен дефицит след дебюта си в края на 2020 г. Компанията също така изгражда по-универсална абонаментна услуга за онлайн игри по подобие на Xbox Game Pass на конкурента Microsoft Corp.
„Сега Sony изглежда е твърдо решена да разшири екосистемата на PlayStation", казва анализаторът на индустрията Серкан Тото от Kantan Games, като отбелязва, че платформата Steam за персонални компютри може да се похвали с повече месечни активни потребители, отколкото са тези на PlayStation на Sony. „Съвсем логично е хардуерна компания да продава не само софтуер, но и маркови аксесоари на тази мащабна аудитория“.
Геймингът на персонални компютри се възползва от много по-големите разходи за хардуер, отколкото традиционната крепост - конзолите на Sony. Цената на PlayStation 5 е 499,99 долара или евро, което е по-малко от половината от цената на флагманска графична карта - основният компонент на всеки геймърски компютър. Чрез маркетинга към потребителите, които са свикнали да плащат повече, Sony се надява да увеличи нетните си приходи, като същевременно диверсифицира присъствието си в различните платформи за игри.
Sony Interactive Entertainment, подразделението на компанията за игри, прогнозира нетни продажби на персонални компютри за тази фискална година в размер на 300 млн. долара, което е повече от три пъти повече от генерираните през 2021 г. 80 млн. долара.
Пешеходци с маски минават покрай билборд, рекламиращ Sony Corp. PlayStation 5 в Хонконг, в четвъртък, 26 ноември 2020 г. Снимка: Bloomberg LP
„Като се има предвид дефицитът на PS5 и нарастващите разходи за разработване на игри, пазарът на компютърни игри става критично важен за Sony, за да покаже концернът стабилна печалба на инвеститорите", каза Хидеки Ясуда, анализатор в Toyo Securities.
Sony ще бъде закъснял играч на пазар, на който Microsoft има предимство със собствена гама компютри и периферни устройства. Освен това има и утвърдена стабилна група от популярни марки, ориентирани към геймърите, като Razer Inc., Corsair Gaming Inc., Logitech International SA и SteelSeries.