Бизнесите най-често създават домейни, които са с тяхното име и марка, за да бъдат идентифицирани, но има хора, които се вълнуват от определени текущи тенденции в социалните мрежи и от изрази, които са актуални. Те регистрират домейни, които са интересни, смешни и така разчитат да привлекат повече трафик. Това разказа Методи Дреновски, главен изпълнителен директор на "СуперХостинг.БГ", в предаването „Бизнес старт” на Bloomberg TV Bulgaria.
„Ако домейнът не е развит, тоест да има сайт на него, който да е станал достатъчно популярен и собственикът да има интерес да продължи да го ползва - то в повечето случаи домейнът не се подновява и изтича. После хората регистрират следващия домейн, който е актуален“, каза събеседникът.
Дреновски посочи, че имената при регистрация се наемат за период от време. Ако не се платят след този период, стават свободни за регистрация от други хора. „Ако домейнът е развит, няма смисъл да се сменя, защото ще се загуби целият трафик към него”, посочи събеседникът.
За домейни се предпочитат изрази и теми свързани с образованието, здравето и спорта, каза Дреновски. „Преди няколко години се появиха нови разширения на домейни, например .online; .website, освен популярните, които бяха: com, org, net, bg. В някои от старите разширения вече няма свободни имена и затова се появиха нови разширения, в които все още има свободни домейни“, разказа гостът.
Той коментира, че цените на хостинг услугите се променят във възходяща посока и на година има 10-20% актуализация на цената.
Що се отнася до обезпечаване на киберзащитата на сайтовете, Дреновски каза, че един от най-важните компоненти за гарантиране на сигурността е да не се слага лесна парола. Паролите трябва да са с букви, цифри и специални символи. "Друг важен компонент е въвеждане на двустепенна верификация. Отделно всички сайтове трябва да бъдат периодично обновявани до последните версии на системите, които ползват", посъветва събеседникът.
Още от разговора може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.