fallback

Meta обмисля повече платени функции в Instagram, Facebook и WhatsApp

Компанията обаче не планира да позволи на потребителите да плащат, за да изключат рекламите

09:45 | 01.09.22 г.
Автор - снимка
Създател

Meta Platforms Inc създава нова работна група, която ще се фокусира върху създаването на продукти и функции за платформите си Facebook, Instagram и WhatsApp, които хората ще могат да купуват, заяви говорител на компанията в сряда.

„Всеки нов продукт ще допълва съществуващия ни бизнес с реклами", заяви говорителят пред Ройтерс в изявление, изпратено по електронната поща.

С този ход компанията на Марк Зукърбърг застава на същия път като компании като Snap Inc и Twitter Inc, които пуснаха платени нива за отключване на допълнителни функции. 

Компанията не планира да позволи на потребителите да плащат, за да изключат рекламите, и се ангажира да развива бизнеса с реклами, заяви Джон Хегеман, ръководител на отдела за реклами и бизнес продукти на Meta, в интервю за The Verge

Новото подразделение, което ще се сформира, е първият сериозен опит на Meta за създаване на платени функции в основните ѝ социални приложения, които се радват на милиарди потребители. То се създава, след като рекламният бизнес на Meta беше сериозно засегнат от промените при таргетираните реклами в iOS, въведени от Apple, и от по-мащабното намаляване на разходите за дигитална реклама. Работната група, наречена New Monetization Experiences, ще бъде ръководена от Пратити Райчудхури, която преди това е била ръководител на отдела за проучвания на Meta.

Приходите на Meta са почти изцяло генерирани от реклами и въпреки че вече има няколко платени функции в приложенията си, гигантът в социалните медии досега не беше превърнал таксуването на потребителите в приоритет. Хегеман омаловажи превръщането на платените функции в значима част от бизнеса в близко бъдеще, но заяви, че „от друга страна, мисля, че ако има възможности както за създаване на нова стойност и значими линии на приходи, така и за осигуряване на известна диверсификация, това очевидно ще бъде нещо, което ще бъде привлекателно".

В по-дългосрочен план Meta очаква платените функции да стават по-значима част от бизнеса ѝ, каза той. „В петгодишен хоризонт смятам, че това наистина може да доведе до значителни промени“. 

Администраторите на групи във Facebook вече могат да събират такси за достъп до ексклузивно съдържание и да купуват виртуални "звезди", които да изпращат на създателите. WhatsApp таксува определени фирми за възможността да изпращат съобщения на клиентите си, а Instagram наскоро обяви, че създателите също могат да започнат да събират абонаментна такса за достъп до ексклузивно съдържание. През юни главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви, че компанията няма да взема дял от трансакциите от платени функции и абонаменти до 2024 г.

Meta не е единствената технологична компания, която се стреми към повече платени функции. През последните няколко години приложенията за социални медии все повече се насочват към таксуване. TikTok започна да тества платени абонаменти за създателите по-рано тази година, Twitter има платени Super Follows, а Discord генерира приходите си изцяло от абонамента си за Nitro. Освен това тази година Telegram и Snapchat добавиха платени нива, които отключват допълнителни функции. А платеното ниво на Snapchat се оказа сравнителен хит.

„Очевидно обръщаме внимание на това, което се случва в индустрията", казва Хегеман. „И мисля, че има много компании, които са направили интересни неща в това пространство, от които се надявам да се поучим и да подражаваме с течение на времето“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:39 | 14.09.22 г.
fallback