Meta Platforms Inc. уреди дългогодишно съдебно дело, в което се твърдеше, че Facebook незаконно е споделил потребителски данни с изследователската фирма Cambridge Analytica.
Предварителното споразумение, оповестено в съдебно досие късно в петък, следва разкритието от миналия месец, че главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг трябваше да присъства на разпит в продължение на цели шест часа от адвокатите на ищците. Условията на споразумението не са оповестени, предава Bloomberg.
През 2018 г. потребители на Facebook заведоха дело срещу компанията, след като стана ясно, че британската изследователска фирма, свързана с кампанията на Доналд Тръмп за президент през 2016 г., е получила достъп до данните на цели 87 милиона абонати на социалната мрежа.
В рамките на тежкaтa биткa за споделяне на информация в досъдебното производство адвокатите на потребителите постоянно са придобивали лостове за проникване във вътрешните документи на компанията, за да подкрепят твърденията си, че Facebook не е успял да опази личните данни на потребителите. Ако беше загубила делото, компанията майка на Facebook можеше да се окаже задължена да плати стотици милиони долари.
Съдебната документация от миналия месец показа също така, че главният оперативен директор Шерил Сандбърг трябваше също да даде показания. Депозирането на показания беше планирано да се проведе до 20 септември.
В подадената в петък молба адвокатите и на двете страни поискаха от съдията, който води делото, да го спре, за да „улесни процеса на финализиране на писмено споразумение за уреждане на спора" и представянето му на съда за предварително одобрение.
Meta отказва да коментира споразумението.
Facebook твърди, че е разкрила своите практики в споразуменията с потребителите. Тя също така заяви, че всеки, който споделя информацията си в социалната мрежа, не трябва да разчита, че ще запази личните си данни.
През 2019 г. компанията, тогава известна като Facebook Inc., се съгласи да плати глоба от 5 млрд. долара на Федералната търговска комисия (FTC). Споразумението включваше преструктуриране на борда на директорите на компанията, за да се засили надзорът върху практиките за защита на личните данни. Разследването на FTC се съсредоточи върху това дали този пропуск не е нарушил споразумението за съгласие с агенцията от 2012 г., съгласно което Facebook се съгласи да защитава по-добре личните данни на потребителите.
След сключването на споразумение през 2019 г. Зукърбърг заяви, че се надява наложените от FTC задължителни мерки за Facebook да „установят напълно нов стандарт за нашата индустрия".
Cambridge Analytica бе закрита след обвиненията около данните на потребителите на Facebook и други въпроси относно политическите ѝ тактики. Компанията извършваше дейности по политически консултации в САЩ, като предложи да използва данни за профилиране и влияние на избирателите с политически послания. Тя сключи договори с няколко републикански кандидат-президенти преди изборите през 2016 г., включително с кампанията на бившия президент Доналд Тръмп.