fallback

Facebook променя съдържанието на основната си страница

Новата начална страница ще показва съдържание, базирано на интересите на потребителите, включително и такова от профили, които те не следват

20:14 | 21.07.22 г.

Meta Platforms Inc. обяви, че променя съдържанието на началната страница на основната си социална мрежа Facebook в опит да подобри конкурентоспособността си спрямо видео приложението TikTok, пише Bloomberg.

Новата начална страница вече ще носи името "Home" и ще показва повече съдържание от профили, които потребителите не следват. Идеята е потребителите да "може да откриват ново съдържание", което Facebook мисли, че може да им хареса, сочи публикация в блога на компанията. Това включва снимки и клипове, избрани от софтуерните алгоритми, които ще показват съдържание на база интересите на потребителите, както от профили, които следват, така и от такива, които не следват.

Промените ще започнат в четвъртък (21 юли), но по-голямата част от съдържанието ще продължи да бъде от следвани профили, обясни говорител на Meta.

Нов раздел с име “Feeds” ще показва публикации от приятели, роднини, страници и групи, които потребителите следват, като най-скорошните от тях ще се показват най-отгоре.

Ръстът в броя на потребителите на Facebook се забавя в последните години, докато видео платформата TikTok - позната със своята аудитория, състояща се основно от младежи - отчита значителен ръст в потребителите си и прекараното в приложението време в САЩ. В резултат на това от Facebook се опитват да привлекат повече младежи.

TikTok, чиято основна страница носи името “For You”, съдържа видеа, избрани от алгоритми, които разбират предпочитанията на потребителя на база неговата активност в мрежата. Много често тези видеа са от профили, които не са следвани, но са в съответствие с интересите на потребителя.

Този персонализиран подход изстреля потребителите на TikTok до 1 млрд. месечни потребители в размките на само четири години. Въпреки че това е около една трета от близо трите млрд. потребители на Facebook, средностатистическият щатски потребител на TikTok прекарва 29 часа месечно в приложението, което е почти двойно спрямо 16-те часа на Facebook, сочат данни на Data.ai.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:59 | 14.09.22 г.
fallback