Конкуренцията в стрийминг пространството е ожесточена и тепърва ще се засилва, коментира Ивайло Чаушев, пазарен анализатор в Deltastock, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Netflix се представи изключително добре през тази година. Съдържанието е добро и тази инвестиция се изплаща, каза още той.
Според анализатора с последната експанзия в потребителската база компанията има потенциал да достигне още повече хора, защото започна да навлиза в стрийминга на спортове на живо.
„Преди няколко седмици бе излъчен боксовият мач между Джейк Пол и боксовата легенда Майк Тайсън. В пика този стрийм достигна 65 млн. акаунта. Това беше най-голямото стриймвано спортно събитие за всички времена и доказа възможността на Netflix да генерира глобален рийч в невиждани досега мащаби“, посочи Чаушев.
По думите му това е довело и до по-висок интерес от страна на рекламодатели, които се фокусират върху традиционната телевизия.
„Netflix еволюира от компания, силно фокусирана върху трендовете на абонатите, към компания, която се фокусира върху растеж с натрупване, добро позициониране в индустрията, покачване на маржовете и добра възвращаемост на капитала“, коментира анализаторът.
Ивайло Чаушев отбеляза, че отчетът на компанията за последната четвърт надмина очакванията, като печалбата на акция се повиши с 45% на годишна база, а приходите са нагоре с 15% на годишна база. По думите му до голяма степен тези данни следват тенденция на подобни ръстове, а тя се отразява на цената, която се покачи с почти 100%.
„Новите абонати се увеличиха с 5,07 млн., очакванията бяха за 4,52 млн. и тази изненада в цифрите е впечатляваща откъм представянето на Netflix“, каза той.
Според него стрийминг компанията ще продължи да се развива благодарение на качеството на съдържанието си.
„През 2023 г. 7 от 10-те най-гледани сериала бяха на Netflix. Ако задържат тази доминираща позиция в сериалите и продължат да подобряват съдържанието, има накъде да растат. Един възрастен в САЩ прекарва 4-5 часа на ден, гледайки телевизия, а потребителите на Netflix – средно по 2 часа, и тази граница има потенциал да продължи да расте“, каза още той.
Чаушев коментира и развитието на Tesla, която претърпя изключително бурна 2024 г., като изпитваше затруднения в първата половина, но след изборната победа на Доналд Тръмп акциите на компанията драстично поскъпнаха, благодарение на близките отношения на бъдещия президент с Илон Мъск.
Междувременно Amazon все още не успява да разгърне пълния си потенциал, но Чаушев очаква това тепърва да се случва заради внедряването на изкуствен интелект и доброто представяне в онлайн продажбите и доставките.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „В развитие“ може да гледате тук.