fallback

ChatGPT все още не е толкова важна част от живота ни, че да започне да пуска реклами

Услугата трябва да може да си позволи отлив на клиенти при старта на рекламите. Засега чатботът не може да се похвали с такава стабилност

11:48 | 06.12.24 г. 7

Да кажем, че вие сте технологичен стартъп с готин нов продукт, който един ден може да има милиони, дори милиарди потребители. Нещата ви се получават добре за начало и набирате сериозна сума пари, за да можете да се разраснете бързо. Казвате на инвеститорите, че засега се фокусирате върху растежа, но планът е в крайна сметка да пуснете реклама и да превърнете услугата си в машина за пари.

Правилното разпознаване на инфлексната точка, в която да направите това, е от решаващо значение. Ако издърпате кабела твърде рано или агресивно, рискувате да изключите потребителите, които са започнали да използват вашия продукт, но все още могат да си спомнят живота без него, и няма да се поколебаят да се откажат от него. Още по-деликатното е, когато това, което предлагате, може да бъде намерено другаде.

В момента OpenAI прави подобни изчисления и трябва да бъде внимателна, пише Дейв Лий за Bloomberg. Главният финансов директор на компанията Сара Фрайър коментира пред Financial Times, че компанията обмисля въвеждането на реклама и ще „обмисли кога и къде ще я внедрим“. Тя посочи, че OpenAI наскоро е наела Кевин Уейл, бивш директор на Meta Platforms, който е много подходящ за задачата. „Добрата новина, че Кевин Уейл поема кормилото е, че той идва от Instagram. Той знае как работи това [въвеждането на реклами]“.

Любопитното е, че по-късно Фрайър направи следващо изявление, в което се казва, че „въпреки че сме отворени да проучим и други потоци от приходи в бъдеще, нямаме активни планове да се насочим към рекламата“.

Защо е това колебание? OpenAI знае, че рекламата е изключително чувствителна тема, която може да сигнализира за тревожни тенденции.

Първо, това може да се тълкува като признание, че настоящият ѝ план – печелене чрез продажба на абонаменти за използване на най-модерните версии на нейния AI – може никога да не са достатъчни, за да компенсират дефицита, пред който е изправена, така че да реализира печалба.

Второ, преследването на рекламни приходи обикновено дава старт на това, което технологичният коментатор и активист Кори Доктороу прословуто нарече enshittification – точката, в която про-потребителските политики като ефективност и полезност са узурпирани от благоприятни за рекламодателите стимули като оптимизиране за по-голяма ангажираност на аудиторията и повече „прекарано време“ в услугите.

Няма никакво съмнение, че ChatGPT в крайна сметка ще включи реклами, пише още Лий. Това е изкушение, което изглежда завладява почти всеки технологичен бизнес, дори и тези, които първоначално силно се съпротивляват. Netflix например е готова да генерира над 1,2 млд. долара от реклама следващата година, след като години наред казваше, че никога няма да вкара реклами в услугите си.

Дори компании, проектирани като бизнеси, поддържани от реклами, от самото начало са били предпазливи по отношение на момента на пускането им. На Facebook ѝ бяха нужни три години да пусне своята рекламна платформа, която позволи на компаниите да поставят таргетирани съобщения в новинарските емисии на потребителите. Google беше на няколко години, преди да въведе реклами, и дори тогава това действа изключително внимателно в сравнение с бомбардирането на потребители днес.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:50 | 06.12.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още