Канадският антимонополен регулатор завежда дело срещу Google на Alphabet за предполагаема злоупотреба с господстващо положение в уеб рекламата. С това допълва нарастващият брой правни предизвикателства пред гиганта в търсенето, пише Bloomberg.
Google незаконно свърза рекламни инструменти, за да поддържа надмощието си на пазара и използва тази позиция, за да изкриви рекламните търгове, като предпочита свои собствени инструменти, твърди Бюрото по конкуренция.
Вчера агенцията каза, че е подала молба до Трибунала по конкуренция - независим орган, подобен на съд. Тя търси три форми на обезщетение:
Обвинението настоява Google да продаде два рекламни инструмента – сървъра за реклами DFP и платформата AdX. Освен това иска Google да плати наказание, което е три пъти повече от стойността на получените ползи, или 3% от глобалните брутни приходи на гиганта, ако тази сума не може да бъде „разумно определена“. И на последно място се настоява Google да спре своите антиконкурентни практики.
Случаят се появи една седмица след като Министерството на правосъдието на САЩ и няколко щата предложиха големи промени в Google, включително принудителна продажба на нейния уеб браузър, твърдейки, че незаконно е монополизирала онлайн търсенето. Базираната в Маунтин Вю, Калифорния, компания майка Alphabet е една от най-високо оценените компании в света, с пазарна капитализация от около 2 трлн. долара.
В изявление, изпратено по имейл, вицепрезидентът на Google за глобалните реклами Дан Тейлър каза, че канадската жалба пренебрегва „интензивната конкуренция, при която купувачите и продавачите на реклами имат голям избор“ и компанията ще представи своята гледна точка в съда.