Lenovo допълнително ще диверсифицира веригата си на доставки и планира да открие нови производствени съоръжения извън Китай на фона на световната геополитическа несигурност, заяви председателят Ян Юенцин.
Повечето заводи на Lenovo – най-големият производител на компютри в света, са в Китай. Това обаче създава опасност за индустрията на електрически стоки заради потенциалната уязвимост, след като новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп заплаши да въведа мита от 60% върху китайския внос.
Ян Юенцин казва пред Ройтерс, че макар да е твърде рано да се прогнозират политиките на новата администрация в САЩ, Lenovo има предимство пред конкурентите в защитата от такива рискове чрез по-диверсифицираната си производствена база и стратегия за снабдяване, както и благодарение на балансираните регионални потоци от приходи.
Макар че Китай остава основната производствена база, Lenovo управлява над 30 завода на девет различни пазара. Компанията планира да открие съоръжения в Саудитска Арабия след огромна инвестиционна сделка с инвестиционния фонд на кралството, казва Ян Юенцин.
В петък Lenovo отчете ръст от 24% на годишна база на приходите си за фискалното второ тримесечие. Това отчасти е стимулирано от ръста на продажбите на компютри, които могат да се справят с натоварване, свързано с изкуствен интелект, докато глобалната индустрия на персонални компютри показва признаци на възстановяване.
Китайската технологична компания отчете приходи от 17,9 млрд. долара за тримесечието до 30 септември, задминавайки очакванията на анализаторите за 16,0 млрд. долара, показват данни на LSEG.
Нетната печалба е стигнала 359 млн. долара спрямо оценките на анализаторите за 331,7 млн. долара.
Световните доставки на персонални компютри на Lenovo са скочили с 3% до 16,5 млн. единици през тримесечието, запазвайки пазарния дял от 24%.
В индустрията глобалните доставки на персонални компютри са се свили с 2,4% на годишна база, показва изследователската компания IDC.
Търсенето на компютри за работа с изкуствен интелект (AI) се превръща в ключов двигател на растежа за индустрията на персонални компютри. Производителите се състезават да представят модели със специализирани чипове за приложения с AI.
Lenovo представи първия си компютър за AI в Китай през май, преди да ги пусне на глобално ниво през септември. Ян очаква този вид компютри да формират 25% от доставките на Lenovo до 2025 г., достигайки 80% до 2027 г.