Amazon.com отчете силни резултати, които показаха, че компанията работи на пълни обороти, след като положи усилия да намали разходите си, пише Bloomberg.
Облачното подразделение Amazon Web Services, което записа рекордно слаб ръст миналата година, продължава да набира инерция през третото тримесечие. Операциите по онлайн търговията, които отслабнаха след пандемията, увеличиха продадените бройки с двуцифрен процент. Същото направиха и приходите в бързо развиващия се рекламен бизнес на Amazon.
Общите приходи за третото тримесечие са се увеличили с 11 на сто до 158,9 млрд. долара, обяви компанията. Сумата надмина очакванията на анализаторите. Оперативната печалба е достигнала 17,4 млрд. долара, значително над прогнозираните 14,7 млрд. долара.
"Amazon надмина очакванията за третото тримесечие благодарение на силата на трите си стълба: онлайн търговията, рекламата и облачните услуги", коментира анализаторът в Emarketer Скай Канавес.
Цената на акциите на Amazon се повиши с 5% по време на следборсовата търговия, след като преди това приключи сесията в Ню Йорк на ниво от 186,40 долара. Стойността на книжата нарасна с 23% от началото на годината.
Резултатите показват плодовете от дългогодишните усилия на главния изпълнителен директор Анди Джаси да свие разходите и да опрости логистичните операции на Amazon. Това му даде възможност да харчи значително за нови центрове за данни, нужни за бума на търсенето на услуги с изкуствен интелект (AI). Пред анализатори главният финансов директор Брайън Ославски заяви, че Amazon очаква да отдели впечатляващите 75 млрд. долара за капиталови разходи през 2024 г., като по-голямата част от тях ще са за технологична инфраструктура. Джаси твърди, че очаква компанията да похарчи дори повече през следващата година.
Главният изпълнителен директор нарече генеративния изкуствен интелект "наистина необичайно голяма възможност, може би веднъж в живота". "И мисля, че нашите клиенти, бизнесът и нашите акционери ще са доволни от това дългосрочно - че ние агресивно преследваме тази цел", допълва той.
През третото тримесечие приходите на подразделението за облачни услуги са скочили с 19% до 27,5 млрд. долара, в съответствие с прогнозите. Оперативната печалба, генерирана от звеното, е 10,4 млрд. долара, над средната прогноза на анализаторите за 9,12 млрд. долара.
Ключовите конкуренти на Amazon в облака - Google и Microsoft, се разминаха значително при представянето на отчетите си по-рано тази седмица. Google отчете тримесечни приходи от продажби от облачни услуги, които са нараснали повече от очакваното от анализаторите - 11,4 млрд. долара, което е 35% увеличение на годишна база.
Междувременно Microsoft отчете по-бавен ръст на тримесечните приходи от облака, което отразява трудностите на компанията да предлага достатъчно бързо центрове за данни, за да отговори на търсенето на AI услуги.
Amazon отчете 7% ръст на приходите от звеното с онлайн търговия до 61,4 млрд. долара, докато приходите от бързо растящото звено за реклама са се увеличили с 19% спрямо година по-рано до 14,3 млрд. долара.
Общите оперативни разходи са нараснали със 7,2% до 141,5 млрд. долара. Така това е седмото поредно тримесечие, в което приходите на Amazon растат с по-бърз темп от разходите.
Работната сила на компанията се е увеличила с 3% до над 1,55 млн. служители на пълен и непълен работен ден.