Усъвършенстваният с изкуствен интелект (AI) iPhone на Apple направи силен старт, тласкайки тримесечните продажби над очакванията на Wall Street. Скромната прогноза за приходите на компанията обаче повдигна въпроси дали тази инерция ще се задържи през празничния сезон на продажбите, съобщава Ройтерс.
Спадът на продажбите в Китай през четвъртото тримесечие също разтревожи някои анализатори и инвеститори. Това изпрати акциите с 1,4% надолу в следборсовата търговия въпреки изненадващо големите общи приходи и печалба за периода.
Главният финансов директор Лука Маестри заяви пред анализаторите по време на конферентен разговор, че Apple очаква общите приходи да „нараснат с ниски (1-3%) до средни (4-6%) едноцифрени числа“ през първото фискално тримесечие, което приключва през декември. Анализаторите очакваха ръст на приходите от 6,65% до 127,53 млрд. долара през тримесечието, според данни на LSEG.
Apple заяви, че очаква двуцифрен ръст на бизнеса си с услуги през първото тримесечие, което накара някои анализатори да попитат ръководителите по време на разговора дали общите приходи от хардуер може да намалеят.
Мениджърите не отговориха на този въпрос и не дадоха индикации за това какво може да е представянето на iPhone, включително в Китай, където новите функции на Apple за изкуствен интелект не са налични. Apple не е съобщила кога те ще бъдат достъпни.
Apple заяви, че общите продажби за четвъртото тримесечие са достигнали 94,93 млрд. долара – над прогнозите на Wall Street за 94,58 млрд. долара, според данни на LSEG. Печалбата от 1,64 долара на акция, без огромното еднократно данъчно отписване в Европейския съюз, надви очакванията за 1,60 долара на акция.
Продажбите за четвъртото тримесечие на iPhone – основният продукт на компанията, са се увеличили с 5,5% до 46,22 млрд. долара спрямо оценките за 45,47 млрд. долара. Останалите продуктови линии обаче останаха под прогнозите.
Четвъртото фискално тримесечие на Apple приключи на 28 септември, което означава, че отразява само няколко дни на продажби на новата серия iPhone 16, която започна на 20 септември. Главният изпълнителен директор Тим Кук е заявил за Ройтерс, че продажбите на iPhone 16 са растели по-бързо от тези на iPhone 15 през същия период на миналата година. И двата модела бяха продавани равен брой дни през четвъртото тримесечие.
Кук заяви, че потребителите на Apple свалят новата версия на операционната система на iPhone с AI функциите два пъти по-бързо от темпа отпреди година.
„Вече имаме страхотна обратна връзка от клиентите и разработчиците“, каза Кук. „Започваме добре“.
AI стратегия
Разгръщането на стратегията на Apple за изкуствен интелект, която тя разкри тази година, зависи от това колко добре се продават новите ѝ телефони.
Вместо да въведе AI в самостоятелно приложение или услуга, Apple разпръсна Apple Intelligence в последните си операционни системи като нови функции, като например възможността да помогне за пренаписване на имейл в по-професионален тон. Тези функции ще бъдат налични предимно в моделите iPhone 16, които разполагат с по-мощни изчислителни чипове, въпреки че и професионалните версии на iPhone 15 работят с Apple Intelligence.
Макар че някои от тези функции на Apple Intelligence се появиха тази седмица, други се бавят, което кара някои анализатори от Wall Street да се запитат дали потребителите няма да отложат обновяването на устройствата си тази година, докато се появят водещите софтуерни функции.
Конкурентите на Apple – Microsoft и Meta – заявиха тази седмица, че очакват да продължат ръста на разходите си за подпомагане на своите AI стратегии. Apple заяви, че плащанията за имоти и оборудване – показател за капиталовите ѝ разходи – са се увеличили с 2,91 млрд. долара спрямо предходното тримесечие до 9,45 млрд. долара.
Продажбите на бизнеса с услуги на Apple, който включва съхранението в iCloud и Apple Music, възлизат на 24,97 млрд. долара спрямо очакванията на анализаторите за 25,28 млрд. долара, според LSEG. Продажбите на Mac и iPad са съответно в размер на 7,74 млрд. долара и 6,95 млрд. долара спрямо прогнозите за 7,82 млрд. долара и 7,09 млрд. долара, по данни на LSEG.
Продажбите на Apple в областта на дома и носимите устройства, които включват Apple Watch и AirPods, са спаднали до 9,04 млрд. долара спрямо прогнозите за 9,2 млрд. долара, според LSEG.
Печалбата на акция е 97 цента, включително отписването, свързано с еднократното плащане на данъци в ЕС в размер на няколко милиарда евро.