fallback

Booking даде по-смела прогноза, след като забавянето в сектора не се оказа толкова голямо

Цената на акциите на гиганта се повиши в резултат на новините

18:55 | 31.10.24 г.
Автор - снимка
Създател

Цената на акциите на Booking Holdings се повиши до рекорден връх, след като компанията повиши прогнозата за брутните си резервации за цялата година и отчете резервации за нощувки за третото тримесечие, които надминаха очакванията на анализаторите – знак, че потребителското търсене не се е забавило толкова през лятото, колкото се опасяваха някои инвеститори, пише Bloomberg.

Нощувките, резервирани в компанията, която притежава туристически брандове като Kayak и Priceline, са се увеличили с 8% до 299 млн. долара през трите месеца до 30 септември. Това надмина прогнозите на Wall Street и собствените очаквания на компанията. Брутните резервации за пътувания, които включват данъци и такси, са 43,3 млрд. долара, в сравнение с прогноза за 41,4 млрд. долара. Коригираната печалба на акция е 83,89 долара. Инвеститорите очакваха 77,27 долара.

Подкрепена от тези резултати, Booking повиши годишната си прогнозата, заяви главният финансов директор Еут Стеенберген по време на разговор с инвеститори, като отбеляза, че сега очаква ръст на брутните резервации от около 8% и увеличение на приходите с малко под 10%. Прогнозата за четвъртото тримесечие също надмина прогнозите на анализаторите.

Цената на акциите на Booking се повиши с 8,8% до 4856 долара в четвъртък сутрин в Ню Йорк. Анализаторите от Evercore ISI написаха в бележка късно в сряда, че резултатите са „изненадващо положителни“.

От началото на годината стойността на книжата на Booking се повиши с 25%, изпреварвайки Airbnb и Expedia, чиито акции отбелязаха по-скромен ръст. Двете компании ще обявят финансовите си резултати следващия четвъртък.

От месеци имаше признаци на забавяне в индустрията, тъй като ценово ориентираните потребители ограничават разходите си за пътувания. След няколко хитови тримесечия, подхранвани от първоначалния бум на ваканциите след пандемията, онлайн туристически гиганти като Booking, Expedia Group и Airbnb дадоха по-слаби прогнози, позовавайки се на промени в потребителското поведение. Това включва избор на хотели с по-нисък рейтинг, планиране на по-кратки пътувания и правене на повече резервации в последния момент. Тази тенденция по-специално затруднява компаниите да прогнозират търсенето и приходите от продажбите.

Най-новите резултати на Booking предлага улики за това дали растежът на пътуванията може да се върне там, където беше преди пандемията. По време на последното представяне на отчет Стеенбергер обвини разочароващите перспективи за лятото за „леката умереност“ на европейския туристически пазар, към който компанията има по-голяма експозиция от конкурентите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:55 | 31.10.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още