fallback

Snap прогнозира по-ниски от очакваното рекламни приходи

Усилията на компанията да засили рекламния си бизнес не дават стабилни резултати

16:17 | 30.10.24 г.

Цената на акциите на Snap се понижи, след като компанията прогнозира приходи от продажби за празничното тримесечие, които се оказаха под очакванията на анализаторите. Това е знак, че компанията все още не успява да се конкурира достатъчно добре с по-големи играчи като Meta Platforms и Google въпреки промените в рекламния си бизнес, пише Bloomberg.

Компанията майка на приложението Snapchat заяви, че приходите ѝ от продажби ще бъдат между 1,51 млрд. и 1,56 млрд. долара през периода до края на септември. Средната прогноза на анализаторите е за 1,56 млрд. долара. Приходите за третото тримесечие са се увеличили с 15 на сто до 1,37 млрд. долара, обяви Snap, в сравнение с очакваните от анализаторите 1,36 млрд. долара, сочат данни, събрани от Bloomberg.

Цената на акциите на Snap се понижи с 4% по време на следборсовата търговия в Ню Йорк до 10,89 долара за брой. От началото на годината цената на книжата е паднала с 36%.

През последните няколко години Snap направи промени в своя рекламен бизнес, фокусирайки се върху рекламите с директна реакция, които карат потребителите да предприемат конкретно действие, като да посетят уебсайт или да свалят приложение. В миналото компанията предпочиташе реклами за разпознаваемост на брандовете, които са по-евтини за изграждане и ползване, но не са толкова печеливши.

Тези усилия показаха обещаващи резултати за бизнеса на Snap, но те не са постоянни. Snap не успя да изпълни прогнозите на Wall Street за приходите си през две от последните четири тримесечия.

Snap заяви, че потребителите са прекарали с 25% повече време в гледане на видео съдържание в Snapchat през третото тримесечие спрямо година по-рано, което е привлякло рекламодателите да купуват повече реклами в сайта. Snapchat отчете 443 млн. дневно активни потребители през третото тримесечие. Това е с 9% повече спрямо година по-рано и е над прогнозата на анализаторите.

Компанията харчи много за технологии за изкуствен интелект и добавена реалност, за да таргетира по-добре реклами, да препоръчва видео съдържание, да създава филтри за дигитални изображения и да създава нови продукти, включително умни очила. Snap планира да похарчи близо 1,5 млрд. долара тази година за инфраструктурни услуги, свързани с тези технологии, прогнозира Bloomberg.

Snap отчете нетна загуба от 153,2 млн. долара за периода до 30 септември, в сравнение със загуба от 368,3 млн. долара година по-рано. Средната прогноза на анализаторите беше за 223,2 млн. долара загуба. Освен това Snap обяви, че бордът ѝ е одобрил програма за обратно изкупуване на акции за 500 млн. долара, въпреки че тя може да бъде прекратена по всяко време.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:17 | 30.10.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още