PayPal даде прогноза за приходите си за четвъртото тримесечие, която се оказа под очакванията на анализаторите, след като компанията за дигитални разплащания пренасочва фокуса си към бизнеси с по-висок марж в агресивната си експанзия. Новината изпрати цената на акциите ѝ с 6,6% надолу преди началото на борсовия ден, предава Ройтерс.
Ефективността е във фокуса на PayPal, докато главният изпълнителен директор Алекс Крис, който пое ръководството миналата година, настоява за дисциплина на разходите чрез съкращения на работни места и по-големи инвестиции в автоматизация и изкуствен интелект.
Компанията повиши прогнозата за печалбата си за 2024 г. за трети път тази година, печелейки от по-високите потребителски разходи, сигнализиращи икономическата устойчивост на Съединените щати.
„Постигаме стабилен напредък в нашата трансформация, като предлагаме иновации на пазара, изграждаме важни партньорства с водещи играчи в търговията и повишаваме осведомеността и ангажираността чрез нови маркетингови кампании“, коментира Крис.
PayPal забавя растежа на звена с нисък марж като Braintree, които предоставят технология за разплащания на бизнеса. Вместо това фирмата се фокусира върху по-печеливши сегменти, например брандираното плащане.
Компанията очаква приходите за четвъртото тримесечие да нараснат с „нисък едноцифрен“ процент (1-3%) в сравнение с растеж от 5,4%, прогнозиран от анализатори, анкетирани от LSEG.
Приходите за третото тримесечие са се увеличили с 6 на сто до 7,85 млрд. долара, но са под прогнозата за 7,89 млрд. долара.
И все пак, като се изключат някои еднократни разходи, PayPal очаква ръстът на печалбата ѝ на акция да е 17-19% за 2024 г.
През третото тримесечие коригираната печалба е нараснала до 1,23 млрд. долара. PayPal е спечелила по 1,20 долара на акция, докато година по-рано сумата беше 98 цента.
Партньорства на фокус
Конкуренти, включително Zelle и технологични гиганти като Apple и Alphabet, оспорват доминацията на PayPal в бързо развиващата се индустрия за плащания.
Популярността на Apple Pay може да представлява предизвикателство пред това да се накарат потребителите да се насочат към продуктите на PayPal, твърдят анализаторите от William Blair.
За да запази предимството си, PayPal търси нови партньорства и разширява съществуващите с компании в сектора на търговията на дребно и плащанията като Fiserv, Adyen, Amazon, Global Payments и Shopify.
Тези партньорства, заедно с функцията за плащане с "един клик", наречена Fastlane, която PayPal представи през януари, доведоха до скок на цената на акциите ѝ с 36% тази година, надминавайки индекса S&P 500.
Анализаторите обаче твърдят, че това са по-дългосрочни инициативи и може да отнеме известно време, преди ефектът от тях да стане видим.
Оперативните маржове на компанията, на коригирана база, са се увеличили със 194 базисни пункта до 18,8% през третото тримесечие.