Netflix е прибавила повече от 5 млн. клиенти през третото тримесечие и успя да надмине очакванията на Wall Street за всеки един финансов показател, въпреки че новият ѝ списък от програми е ограничен от миналогодишните стачки в Холивуд, пише Bloomberg.
Приходите от продажби през периода са нараснали с 15% до 9,83 млрд. долара, обяви компанията в писмо до акционерите. От своя страна, печалбата се е увеличила до 5,40 долара на акция. Анализатори прогнозираха, че Netflix ще прибави 4,52 млн. абонати.
Цената на акциите на Netflix се повиши с 5,4% до 724,89 долара по време на следборсовата търговия. Книжата са увеличили стойността си повече от четворно от май 2022 г., когато забавянето на растежа на компанията доведе до големи разпродажби и изплаши инвеститорите в развлекателния бизнес.
Оттогава Netflix добави повече от 60 млн. клиенти благодарение на усилията си срещу споделянето на пароли и въвеждането на по-евтин абонамент с реклама. Компанията завърши тримесечието с 282,7 млн. абонати.
„Наистина сме щастливи с бизнеса“, коментира единият съизпълнителен директор Тед Сарандос пред анализатори. „Имахме план за повторно ускоряване на растежа и го изпълнихме“, допълни той.
Повечето анализатори смятат, че ръстът, свързан със спирането на споделянето на пароли, е временен и че скоро Netflix ще трябва да намери друг начин да расте. Компанията все още не е видяла значителна финансова възвръщаемост от инвестициите си в реклама и видео игри, а някои на Wall Street се притесняват, че акциите ѝ са надценени.
Растежът на броя на абонатите „изглежда се забавя“, твърди Дейв Хегър, анализатор в Edward Jones.
И все пак Netflix продължава да отчита по-силен растеж от очакваното, а ръководството ѝ се опитва да успокои инвеститорите, като каза, че компанията ще продължи да печели от ограничаването на споделянето на пароли и през следващите години.
Компанията прогнозира, че през следващата година приходите ѝ от продажби ще се увеличат с между 11% и 13% до 44 млрд. долара – чрез комбинация от нови абонати и увеличения на цените. Netflix ще повиши таксите си в Испания и Италия от петък. Освен това заяви, че постепенно ще прекрати един от по-евтините си планове в Бразилия по-късно през тримесечието.
Два региона – Европа, Близкия изток и Африка, и Азиатско-Тихоокеанският – отговарят за почти всички нови абонати на компанията. Netflix е загубила клиенти в Латинска Америка за първи път от началото на 2023 г. Новите абонати през текущото четвърто тримесечие ще надвишат общия брой за третото тримесечие, каза още компанията.
Въпреки че Netflix признава, че рекламният ѝ бизнес напредва бавно, ръководството твърди, че има големи амбиции за следващите няколко години. Компанията изгражда своя собствена рекламна технология и е сключила няколко сделки за продажбата на своята поддържана от реклама услуга заедно с други услуги за стрийминг. Приходите от реклами ще се удвоят през следващата година, твърди съизпълнителният директор Грег Питърс.
„Имаме много повече работа за вършене, за да подобрим нашето предложение за рекламодатели, което ще бъде приоритет през следващите няколко години“, пише компанията в писмото до акционерите.
Netflix започна да инвестира в програми на живо като един от начините да увеличи количеството програми, който да продава на рекламодателите. Тя ще предложи боксов мач на живо следващия месец, последван от два мача от Националната футболна лига на Коледа. От следващата година Netflix ще предлага на клиентите три часа борба на живо всяка седмица.